Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 00:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problemer med ASPimage - Overflow

Hey.

Jeg har lavet et nyhedssystem hvor man kan uploade et billed til, jeg har bare det problem at når jeg tilføjer en nyhed med billed på får jeg denne fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a0006'

Overflow

/addnews.asp, line 197

her er upload koden og ASPimage koden:

Set lastnews = Conn.Execute("Select * from news order by id asc")

If mySmartUpload.Files.Item(1).IsMissing Then

NewHeight = 50
NewWidth = 50
Set objImg = Nothing
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage server.MapPath("news_big_156.jpg")
Image.ImageFormat = 1
Image.JPEGQuality = 500
Image.ResizeR NewWidth,NewHeight

Image.FileName = server.mappath("news_small_"& lastnews("id")&".jpg")
Image.SaveImage

size = 250

NewHeight = size
NewWidth = size
Set objImg = Nothing
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage server.MapPath("news_big_156.jpg")
Image.ImageFormat = 1
Image.JPEGQuality = 500
Image.ResizeR NewWidth,NewHeight

Image.FileName = server.mappath("news_big_"& lastnews("id") &".jpg")
Image.SaveImage

else

mySmartUpload.Files("pic").SaveAs Server.MapPath("news_"& lastnews("id") &".jpg")

Set objImg = Server.CreateObject("AspImage.Image")
objImg.LoadImage server.MapPath("news_" & lastnews("id") & ".jpg")
ImageHeight = objImg.MaxY
ImageWidth = objImg.MaxX

NewHeight = 50
NewWidth = 50
Set objImg = Nothing
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage server.MapPath("news_"& lastnews("id") &".jpg")
Image.ImageFormat = 1
Image.JPEGQuality = 500
Image.ResizeR NewWidth,NewHeight

Image.FileName = server.mappath("news_small_"& lastnews("id") &".jpg")
Image.SaveImage

size = 250

NewHeight = Cint(ImageHeight*size/ImageWidth)
NewWidth = size
Set objImg = Nothing
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage server.MapPath("news_"& lastnews("id") &".jpg")
Image.ImageFormat = 1
Image.JPEGQuality = 500
Image.ResizeR NewWidth,NewHeight

Image.FileName = server.mappath("news_big_"& lastnews("id") &".jpg")
Image.SaveImage

end if

'Response.BinaryWrite Image.Image
Set Image = Nothing

Linje 197:
NewHeight = Cint(ImageHeight*size/ImageWidth)

Hvad er der galt???

/Peppino
Avatar billede eagleeye Praktikant
30. juli 2003 - 01:04 #1
Det muligt at  ImageHeight*size  giver så stort et tal et det ikke kan være i en int prøv at lave om så du divedere før gange.

NewHeight = Cint((ImageHeight/ImageWidth)*size)
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 01:07 #2
Det hjalp ikke, får samme fejl
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 02:17 #3
hmmm mærkeligt, jeg har lige prøvet igen at tilføje en nyhed men jeg fik ingen fejl men billedet blev heller ikke uploadet
Avatar billede niceday Nybegynder
30. juli 2003 - 05:01 #4
Hvad er indholdet af variablerne ImageHeight, size og ImageWidth lige inden regnestykket ?
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 13:39 #5
ImageHeight er højden på billdet man uploader, size er hvor bredt billedet skal være og ImageWidth er bredden på billedet man har uploadet
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 14:22 #6
Nu får jeg denne fejl:
aspSmartUpload.Files error '800404b5'

Invalid Files Name 'pic' (Error 1205)

/addnews.asp, line 192

Linje 192:
Image.FileName = server.mappath("ny_news_pic/news_small_"& lastnews("id") &".jpg")
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 14:27 #7
glem den sidste besked jeg skrev, det var den forkerte fil jeg lagde ud på serveren, men det virker stadig ikke
Avatar billede niceday Nybegynder
30. juli 2003 - 15:02 #8
"ImageHeight er højden på billdet man uploader, size er hvor bredt billedet skal være og ImageWidth er bredden på billedet man har uploadet"

Ja, men hvad er værdien af variablerne lige inden dette regnestykke ?
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 15:06 #9
ImageHeight = 768
size = 250
ImageWidth = 1024
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 17:17 #10
Når det er jeg opretter en post hvordan får jeg så fadt i den post jeg lige har oprettet?
Det virkede nemlig inden jeg skiftede til MySQL.

rs.addnew
rs("emne") = "hehe"
rs.update

mySmartUpload.Files("pic").SaveAs Server.MapPath("news_"& rs("id") &".jpg")

Det kunne jeg godt med Access men jeg kan ikke med MySQL
Avatar billede peppino Nybegynder
30. juli 2003 - 17:36 #11
Jeg har fået det til at virke, jeg vil helst ikke sige hvad fejlen var for det er pinligt :(