Avatar billede stef Praktikant
30. juli 2003 - 10:50 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

opgradering af ram og usb 2

ville høre nogle bud på om man ville få væsentligt mere ydelse samt hastighed v. overførsel ud af at opgradere fra existerende pentium 3 1 ghz m. 640mb pc133RAm + USB 1 op til 1012mb ram og så smide et usb 2.0 kort i maskinen?
jeg vil gerne høre om evt. faldgruber v. dette eller om man kan gøre noget smartere for at vride mere kraft ud af maskinen
Avatar billede sweepe Nybegynder
30. juli 2003 - 10:52 #1
RAmmene ville hjælpe på ydelsen, og usb kortet ville nok give ekstra fart på overførslen. Kort og godt ;-)
Avatar billede werd Nybegynder
30. juli 2003 - 10:53 #2
rammene får maskinen til at køre bedre, men tjek lige at der er plads til mere ram på dit bundkort.
Ang. usb2 får du ingen ekstra hastighed på computeren. Du kan smide et pci-kort ind i den, men dette vil bare gøre så du kan overføre data fra usb2 enheder ind og ud af din computer.
Avatar billede sweepe Nybegynder
30. juli 2003 - 10:53 #3
Men husk det du overfører far skal self være usb 2 godkendt ellers bliver det bare samme fart som før/nu
Avatar billede werd Nybegynder
30. juli 2003 - 10:56 #4
og der er ingen faldgruber. Rammene er en rigtig god ide. Du skal dog kun købe usb2 kort hvis du har enheder der er kompatible med 2.0, ellers er det spild af penge!
Avatar billede nmh Nybegynder
30. juli 2003 - 10:58 #5
Det er da OK at putte 1Gbyte RAM i maskinen, men du ville også køre fint med mindre, hvis ikke du bruger maskinen til særligt RAM-krævende formål (Billedbehandling, lyd og videoredigering m.m.)
Avatar billede stef Praktikant
30. juli 2003 - 11:14 #6
ved i hvad en rimelig pris for et sådant usb kort vil være
Avatar billede nmh Nybegynder
30. juli 2003 - 11:16 #7
højst 2-300 kr. tror jeg, men prøvat se under http://www.edbpriser.dk/
Avatar billede sweepe Nybegynder
30. juli 2003 - 12:03 #8
Evt en sandberg som plejer at være kvlitet til 206 kr
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1314757895