Avatar billede douglas Nybegynder
31. juli 2003 - 20:08 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PSU: For høj spænding på +12v?

Her i går begyndte mit asus probe at brokke sig over for høj spænding på +12v udgangen fra min strømforsyning. Proben skriver pt. at der er spænding 13,696v på udgangen.

Kan dette give problemet, hvilke?

Og kan man rette dette?
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 20:11 #1
Du kunne prøve om ikke du kunne låne en ny strømforsyning af en og så se hvad den siger, det kunne være den som ikke havde det for godt eller kunne det være din temperaturmåler der ikke havde det for godt.
Avatar billede douglas Nybegynder
31. juli 2003 - 20:41 #2
Jeg har også prøvet at bruge et multimeter til at måle spændingen med, og det sagde det samme. Derfor er det altså strømforsyningen det er galt med...
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2003 - 21:12 #3
Jeg mener det klogeste vil være at investere i en ny, fremfor at begynde at pille i den eksisterende. Jeg ved ikke hvor meget overspænding der skal til før MB står af.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
31. juli 2003 - 22:32 #4
... det er jo noget varmt i vejret i disse dage - gælder det også lokalet hvor PC'en står ?
Gælder det også hvis den har været slukket i længerer tid >1 time ?
Avatar billede douglas Nybegynder
19. september 2003 - 13:13 #5
Har simpelthen købt en ny...
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2003 - 18:58 #6
Takker for point.