Avatar billede eflow Nybegynder
01. august 2003 - 01:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

problemer med sortering, evt. løst ved at give standard værdi

Hejsa,

jeg har fl.g sql:

SELECT t1.id, t1.navn, t1.ftype, t1.country, AVG(t2.karakter ) AS gennemsnit, COUNT(t2.karakter ) AS antal FROM forhandler_info as t1 LEFT JOIN forhandler_karakter as t2 ON t1.id = t2.fid GROUP BY t1.id ORDER BY gennemsnit DESC

Den sorterer det fint nok, eller den sorterer det ikke som jeg vil have den skal gøre, de gennemsnit hvor der er et gennemsnit sorterer den som den skal, men den sorterer dem til aller sidst, da alle andre værdier vil være NULL, og ligger sig derfor før de andre, da jeg alligevelle mainupelere dataerne bagefter og sætter alt med null værdi til 50, kan jeg så sætte dem til 50 i min sql sætning?

var en del smøre, håber i forstår :)
Avatar billede andy Nybegynder
01. august 2003 - 09:00 #1
SELECT t1.id, t1.navn, t1.ftype, t1.country, IFNULL(AVG(t2.karakter),50) AS gennemsnit, COUNT(t2.karakter ) AS antal FROM forhandler_info as t1 LEFT JOIN forhandler_karakter as t2 ON t1.id = t2.fid GROUP BY t1.id ORDER BY gennemsnit DESC

Se mere på http://www.mysql.com/doc/en/Control_flow_functions.html
Avatar billede eflow Nybegynder
01. august 2003 - 13:53 #2
mange tak ..