Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 12:48 Der er 61 kommentarer og
1 løsning

min side ? din mening

www.vinduespoleren.dk
Avatar billede martinsk Nybegynder
02. august 2003 - 12:51 #1
Det ser da ok ud, men bagrunden og overskriften kunne godt blive gjordt mere ud af... du kunne prøve at få nogle til at hjælpe dig herinde
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 12:52 #2
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 12:53 #3
det ser ikke særlig pænt ud med den orange farve. Billede på forsiden gentager sig, hvilket også er grimt, og det er meget irriterende menuen flytter sig når man klikker

Farverne passer slet ikke sammen.
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 12:54 #4
der er vist heller ingen grund til at have et ur på siden...som menuen iøvrigt går over i en gang imellem.

Men det er fint med billeder på undersiderne
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
02. august 2003 - 12:56 #5
Siden virker ikke til 800 X 600, overskrifter forsvinder.
Den grønne og orange farve syntes jeg er en dårlig sammensætning.
Jeg bliver lidt forvirret over indholdet, kan godt se at det er en vinduespolerings forretning, men måske skulle du flytte andet relateret indhold over på en personlig side.
Jeg ville ændre menuen så den ikke falder sammen ved klik pået link, det mener jeg ville være mere brugervenligt.
Avatar billede zkn Nybegynder
02. august 2003 - 12:57 #6
Som en foretning burde du have holdt til til en  synkron harmoni i farverne, når farverne er så langt fra hinanden virker irriterende for øjnene.
Uret er for meget og ikke nødvendigt.
Derudover kan det nævnes at siden vises meget forkert i mozilla og næsten bliver ubrugelig.
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 12:58 #7
Du skulle næsten se den i Mozilla...
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 12:59 #8
exp: screendump please :-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 13:01 #9
skulle den egentlig ikke ha heddet www.vinduespoleEren.dk?!
vinduespoleren er noget man gør - ikke noget man er *G*
køb hellere www.vinduespolering.dk den kan man også huske :)
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. august 2003 - 13:01 #10
De to billeder du har på forsiden ser ikk godt ud, for det ene er vidst kun halvt.

Grøn, Sort og Orange, synes ikk det ser så godt ud.

Brug måske en anden skrifttype til dine undersider.
Avatar billede cyberkox Nybegynder
02. august 2003 - 13:02 #11
Det var et svar.
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 13:04 #12
skal lige overveje hvad i skriver  jeg blev jo bombet af jer GODT
men hvorfor kan i ikke lide mit "elskede ur"
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
02. august 2003 - 13:06 #13
vi har alle et ur nederst i højre hjørne, det er lidt spild at plads efter min mening :)
Avatar billede hasmi Nybegynder
02. august 2003 - 13:11 #14
vinduespolereren er det korrekte.

Jeg elsker vinduespoleren - dvs. jeg elsker at pudse vinduer.
Jeg elsker vinduespolereren - dvs. jeg elsker ham, de pudser vinduer.
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 13:15 #15
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 13:15 #16
ja, hasmi du har ret - damn jeg må se at få noget mad i maven *G*
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 13:20 #17
exp => det må være en gammel version, min firebird .0.1 viser det fint (dog ingen visere på uret)

Morten
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 13:20 #18
hov, Firebird 0.6.1
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 13:32 #19
det er 0.6
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 14:18 #20
vinduespoleren---- en som pudser/polere vinduer og ja korrekt stavet,

jeg elsker at pudse vinduer

ja ligner lort i andre "mozilla
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 14:21 #21
inger47 > jeg tror altså ikke du har forstået det med vinduespoleren - det er altså noget man gør, ikke noget man er! Men det styrer du jo selv...
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 14:23 #22
uanset hvad der er korrekt mht. navnet, så viser det i hvert fald, at der er forvirring omkring det, så måske man bør overveje at registrere flere domæner til formålet
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 14:35 #23
Det hedder altså at polere, og en som gør sådan noget hedder en polerer og derfor bliver det i bestemt form tiL polereren ...

-- iøvrigt kan jeg tilslutte mig en hel del af de andres indlæg om ur, menu, skrifttyper, linket indhold m.m.
Avatar billede oasen Nybegynder
02. august 2003 - 14:42 #24
POLEREREN eller POLERERSKEN er god til at POLERE vinduer og opnår altid en perfekt POLERING.

Vinduespoleren er noget vrøvl.

(Kilde: Dansk Sprognævn)

Jeg bryder mig ikke om din menus virkemåde. Det er fint med submenuer, men når man trykker på et link der, bør menuerne stadig være foldede ud.
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 14:47 #25
godt at se at folk gir mig ret ;)

medmindre at siden henvender sig til folk der vil ha deres ruder knust (vindueSPOLEREN.dk) hehe

men surt at ha registreret det forkerte navn..
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 15:00 #26
metal hansen
oasen

godt med jer.
kik i den røde Politikkens ordbog. og i vil finde at det er korrekt..
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 15:01 #27
inger47 > nu har jeg den ikke lige ved mig, så kan du ikke lave en afskrift af hvad du mener vi har misforstået?!!
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 15:05 #28
vinduespudseren er måske heller ikke korrekt i jeres terminologi...S
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 15:07 #29
inger > du skal vist ha en dansklektion *G*
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 16:16 #30
JA jeg forstår jer
mit domain er forkert
mit ur unødvendigt
mine farver  for forskellige
min menu må ikke lukke
min side er ikke god i for lille brovser og ej heller i stor
min side er lort i mozilla.

har nogen et reb til min hals..SS

kan i blive enige om hvem der skal have point
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 16:17 #31
Hvorfor hænge sig i småting ...

Brug Randers Reb !-)
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
02. august 2003 - 16:18 #32
*hehehe*
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 16:19 #33
nej vel
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 16:19 #34
hvem skal have
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 16:33 #35
Inger47 -> Det er Dansk Sprognævn (www.dsn.dk), og ikke Politikken, der fastsætter dansk retstavning.
http://www.dsn.dk/cgi-bin/ordbog/ronet?S.x=48&S.y=8&M=1&P=vinduespolerer

I Mozilla Firebird 0.6.1 ser siden ud som på exp's skærmbillede.
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 16:39 #36
-- og prøv så at fjerne de to sidste bogstaver ...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 16:46 #37
roenvig -> "vinduespolerer sb., -en, -e, bf. pl. vinduespolererne."
Nu er det så heldigt at jeg også har RO 2001-programmet. Der står hvad forkortelserne betyder:
sb. = substantiv = navneord.
Så en vinduespolerer, flere vinduespolerere, alle vinduespolererne.
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 16:48 #38
>>athlon-pascal
Prøvede du ikke at fjerne de to bogstaver ?-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 16:49 #39
Vinduespolereren er altså det korrekte i denne sammenhæng :-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 16:52 #40
Avatar billede roenving Novice
02. august 2003 - 16:59 #41
>>præcis, det var jo derfor man skulle prøve at fjerne to -- ordet eksisterer ikke uden ???
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 17:14 #42
jeg har nok fortjent alle pointene :-b
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 17:21 #43
riversen -> Pointglad?
Det kaldes pointsyge og er en meget farlig sygdom ;-)
Avatar billede fangel Nybegynder
02. august 2003 - 17:25 #44
skynd jer - ring til den hvide vogn - riversen har fået _sygdommen_... vig bort - jeg vil ikke smittes ;) ;) ;)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
02. august 2003 - 17:27 #45
Hvor på Sjælland kan man købe gasmasker? Det haster! ;-)
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 18:14 #46
Er... blevet... ramt... must... have... points... AAAAAAAAAAARRGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!!!!!
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 18:16 #47
jeg ved sku da ikke hvilken af jer lørdagsglade nisser der skal have point
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 18:18 #48
ich bin
du bist
er sie es ist

men jeg er en vinduespudser
Griner
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 18:20 #49
jeg har givet til hansen

håber jeg...

tak alle
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 18:23 #50
tillykke metal_hansen ;-)

inger47 >>
http://expfaq.1go.dk/?id=21#mere_end_et_svar
Avatar billede inger47 Nybegynder
02. august 2003 - 18:26 #51
ok så har jeg givet til hansen

ps er det helt ok når folk stjæler andres hjemmesider opsætning olign
Avatar billede exp Juniormester
02. august 2003 - 18:38 #52
Nej
Avatar billede riversen Nybegynder
02. august 2003 - 18:42 #53
hvis der er givet tilladelse til det...ellers ikke
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 00:07 #54
hvis der er nogen der gerne vil ha del i pointene, så sig lige til ;)
Avatar billede roenving Novice
03. august 2003 - 00:19 #55
Ja, opret lige 15 spørgsmål med points til riversen, exp, zkn og hvad de nu lige allesammen hedder *gg*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 00:20 #56
ja, jeg sagde jo ikke noget om at I så fik point *GG*
Avatar billede kohaar Nybegynder
03. august 2003 - 00:22 #57
Nu har jeg ikke skrevet noget, men kunne godt bruge 3 point ;-)

Kan da lige henvise til http://www.it-retten.dk om at stjæle noget (hvilket burde sige sig selv - _stjæle_)
Avatar billede redhat9user Nybegynder
03. august 2003 - 10:50 #58
Ja, den danske sprog er en svær en!

Hvordan kan det være at en automat, der kan veksle, hedder en vekselautomat? Den udsteder jo ikke en veksel.

Hvorfor er offeret ikke politiet ved politivold, når offeret ved hustruvold er hustruen?

I tvivlstilfælde kan man altid ringe til Dansk Sprognævn.
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 15:44 #59
metal_hansen >>
Man burde jo næsten... næste måneds pro skal jo sikres *g*
Avatar billede metal_hansen Nybegynder
03. august 2003 - 15:58 #60
exp > bare find sådan et her, hehe
http://www.eksperten.dk/spm/383085
Avatar billede fangel Nybegynder
03. august 2003 - 15:58 #61
exp => ja, jeg mistede mit p.g.a. 2 ugers ferie! doh - hader de reklamer!

Morten
Avatar billede exp Juniormester
03. august 2003 - 18:03 #62
metal_hansen >>
heldige...

dea_pg >>
www.skdld.dk *g*