Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 16:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

usb controller mp3 afspiller perception digital problem

Ja, jeg er lidt i tvil om kategorien. Det skyldes selvfølgelig at jeg ikke pærcist ved hvad problemet er.

Jeg har en Perception-digital Fuxion Genie Mp3-afspiller, og den har før virket under xp pro, men nu kan jeg ikke få xp til at genkende afspilleren.

Xp kan ikke finde generic scsi controller af sig selv.

Hvis jeg prøver at installere driveren manuelt så laver xp et udråbstegn udfor enheden og skriver at enheden ikke virker, eroor code 10.

Der er ikke noget galt med min usb port. Den virker med andre enheder, og har også virket før.

Der er heller ikke noget galt med afspilleren, jeg har haft den til at virke før.

Jeg har godt nok kørt usbf 1.10 fra Via (Opdateret usb-driver) og min fuxion genie skriver at den kører usb- 1.0. KAn dette have noget at sige?

Jeg opdaterede til usbf 1.10 for at få mit usb-datakabel til T68i til at fungere. Det virker nu.

Jeg har hårdt brug for hjælp til dette problem. Håber der er nogen der har nogle bud på hvad jeg kan gøre.

Jeg synes selv det er en hård nød at knække, så der er 100 point på højkant.
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:03 #1
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:03 #2
nu=ny
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 17:25 #3
Det glemte jeg at skrive men jeg har hentet den nyeste driver hos perceptiondigital. Der ligger en international driver der ikke er helt den samme som den der fulgte med afspilleren. Hvis jeg installerer den, så viser den spørgsmålstegn der hvor den burde vise tekst. Jeg har derefter prøvet at installere driveren manuelt. Det virker heller ikke. Der skriver den samme fejl som med den driver der fulgte med.
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 17:29 #4
Jeg kunne vel prøve at fjerne den usb filter patch jeg hentede på http://www.viaarena.com/?PageID=298#windows1

Hvordan får jeg fjernet den helt? Det er jo ikke en man kan afinstallere fra tilføj/fjern programmer.
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 17:31 #5
Question: How do I uninstall the USB filter patch?
Answer: Double click on the Setup.exe icon. The program will then run and there will be an option to either install or uninstall. Check the uninstall option. You will be asked to restart. Always restart after installing drivers.
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 18:03 #6
Hej Chalde.

Prøvede at uninstall via setup-programmet. Det kunne jeg ikke. Der kom ikke en uninstall option. Programmet hang bare. Så gik jeg ind og fjernede USB-rodhub og Via Rev 5 USB eller nyere USB-universel controller i enhedshåndtering.
Lod xp søge efter hardware ændringer og genstartede maskinen.

Gik ind i Bios og satte USB-indstillinger fra USB OS til USB bios. (Aner ikke hvad forskellen på disse 2 er)

Da Windows startede fandt den USB-controllere og rodhubs.

Prøvede at starte Mp3-playeren. Bingo Xp fandt den.

Installerede derefter drivere, og nu fungerer begge enheder upåklageligt.

Mystisk ikke? Men overdrevet fedt... :-)

Var det Bios-indstillingen der gjorde det?

Hvad er forskellen mellem USB Bios og USB OS?

Omnia
Avatar billede chalde Seniormester
03. august 2003 - 22:02 #7
Jeg tror det var da du fjernede dem i enhedshåndtering, da windows så vender tilbage til standard driverne.

Tror at forskellen er hvem der styrer usb portens funktioner (irq, strømforbrug osv) men er ikke sikker.
Avatar billede omnia Nybegynder
03. august 2003 - 23:26 #8
Ja det kan være det ikke har det helt store at sige om det er OS eller Bios der styrer USB. Jeg mener jeg har læst et sted at det er bedst at lade Windows styre strømsparefunktionerne istedet for bios.