Avatar billede frimor Nybegynder
14. december 2000 - 12:00 Der er 23 kommentarer

sms til Norge!

Hvr kan jeg finde en web.ardesse hvor man kan sende gratis sms\'er til Norge???
Avatar billede disky Nybegynder
14. december 2000 - 12:01 #1
det kan godt give et lille problem. Der er noget med det ikke er gratis at sende SMS\'er fra internettet i Norge.

:(
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. december 2000 - 12:12 #2
http://www.sol.no/mobil/auth.cgi?wanted_url=http%3a%2f%2fsms.sol.no%2fsms%2f&ip_address=193.89.221.253

http://propaganda.net/cgi-bin/sms.cgi

Men tilsyneladende skal du registreres.

Har du prøvet at sætte +47 eller 0047 foran når du skal sende en SMS, Hvis det er til et dansk nummer skal det nok gå, så skriver du bare det danske nummer, det virker.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
14. december 2000 - 12:13 #3
se eventuelt: http://home.no.net/mxl/
Avatar billede salo Nybegynder
26. december 2000 - 13:35 #4
Jeg sender selv tit sms til irland. Den nemmeste måde har for mig været at finde en irsk side som fx eirecell. Det er det irske telefonselskab. Mon ikke du kan sende sms fra det norske telefonselskabs hjemmeside??

Held og lykke
Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. januar 2001 - 23:42 #5
Du kan downloade det hos www.script.dk og hvis du ikke har mulighed for det, kan jeg da installere det for dig på min server.
Avatar billede jd Nybegynder
02. januar 2001 - 23:49 #6
warpsnet-> Har du da server i Norge ?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
02. januar 2001 - 23:54 #7
Nej, he he, men derfor kan scriptet jo godt afhandles i DK, ikke...
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 00:04 #8
warpsnet-> Jo, men du kan ikke sende sms\'er til Norge!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 00:07 #9
JOO!!!
Jeg kan da vise dig det, 2 min.!
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 00:19 #10
Hmm... det vil jeg gerne se...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 00:21 #11
Ja, men jeg har været uheldig, jeg måtte genstarte, og så gik min server igang med at reset, så jeg mangler et sted med understøttelse af ASP imens, så jeg da lige kan bevise det.,.,
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 00:26 #12
Hvordan vil du bevise det? Har du en mobil liggende i Norge, og hvordan kan jeg vide at det funker?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 00:36 #13
Ja, du må så høre ham der søger svaret ad, men hvad skulle jeg få ud af at sige det, han tester det jo nok før point af givning, det er da også simpel nok. En SMS-sender fungerer blot ved at man indsætte fx:
  $til_nr >= 40250000 && $til_nr < 40470000) {
        $udbyder = \"sms.tdm.dk\";
her laver jeg det blot om til norske numre, hvor svært kan det være...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 00:37 #14
jeg viser det i morgen når min server er klar igen, godnat!
Hygge fra TuttenDK
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 00:38 #15
Det er jeg nu ret sikker på at du ikke bare kan... ved du hvordan et Norks tlf. nr. fx. ku\' se ud?
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 00:42 #16
oki...

hmm... \"TuttenDK\".... der er en bruger der hedder \"tutten\", det er ikke dig, vel?
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 11:10 #17
Er der en bruger der hedder TuttenDK???
Niks, det er i hvert fald ikke mig, jeg sad og tænkte på at skifte brugernavn i går til det, men jeg kunne ikke engang finde ud af det...Jeg checker ham lige ud, det er et 100% det ikke er mig!
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 11:12 #18
Ja, her er et eksempel på et norsk nummer:
ElseIf smsTo >= 92000000 And smsTo < 94000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@sms.netcom.no\"
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 11:16 #19
Ups, jeg har ikke understøttelse af JMAIL, men her er sourcekoden:

<%
smsTo = Request(\"to\")
smsFrom = Request(\"from\")
smsSubject = Request(\"subject\")
If smsTo <> \"\" Then
    If Not IsNumeric(smsTo) Then
        Response.Write(\"Mobilnummer må kun indeholde tal<br><br>\" & vbNewLine)
    Else
        smsTo = smsTo*1
        If smsTo >= 90000000 And smsTo < 92000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@mobilpost.com\"
        ElseIf smsTo >= 92000000 And smsTo < 94000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@sms.netcom.no\"
        ElseIf smsTo >= 95000000 And smsTo < 96000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@mobilpost.com\"
        ElseIf smsTo >= 97000000 And smsTo < 98000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@mobilpost.com\"
        ElseIf smsTo >= 98000000 And smsTo < 99000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@sms.netcom.no\"
        ElseIf smsTo >= 99000000 And smsTo < 100000000 Then
            smsEmail = smsTo & \"@mobilpost.com\"
        End If
        If smsEmail <> \"\" Then
            Set userMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
            \'*** mail.mydomain.dk skal rettes til den mail-server der er tilknyttet dit webhotel ***
            userMail.ServerAddress = \"mail2.infopaq.dk\"
            userMail.SenderName = smsFrom
            userMail.AddRecipient smsEmail
            userMail.Body = smsSubject
            userMail.Execute
            userMail.Close
            Set userMail = nothing
            Response.Write(\"Din SMS er nu sendt<br><br>\" & vbNewLine)
            smsTo = \"\"
            smsFrom = \"\"
            smsSubject = \"\"
        Else
            Response.Write(\"Det indtastede mobilnummer er ikke gyldigt<br><br>\" & vbNewLine)
        End If
%>
Avatar billede jd Nybegynder
03. januar 2001 - 15:14 #20
...jeg skal da ikke udelukke at det kan lade sig gøre, men jeg tror der er en grund til at \"man\" kun siger at man udmiddelbart kun kan lave en sms-sender der sender til Danmark...
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 15:22 #21
JD: Okay, hør nu her, Nettet er Internationalt, hvorfor <bip> skulle man ikke, og jeg har lige vist dig det sort på hvidt!!

Frimor --> Hører vi snart fra dig, du kan enten bruge min source kode her, eller blot se på numrene, og så bruge dit email-program, så du skriver modtagerens nummer i Norge, og hvis numret fx er mellem cifrene: 90000000 og  92000000 så kan du se ovenover at den skal sendes til \"@mobilpost.com så du blot kan indsaste det som en almindelig Email, du skal bare lave det om til tekst, IKKE en HTML-side og så må der ikke stå noget i emne-feltet.
Avatar billede bacardil Nybegynder
03. januar 2001 - 15:25 #22
Avatar billede warpsnet Nybegynder
03. januar 2001 - 16:17 #23
Ja, det er det script jeg referere til som tidligere nævnt...