Avatar billede zoidberg Nybegynder
05. august 2003 - 20:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Fra web til tryk (gif til eps)

Jeg har lavet et nyt logo til en side og gemt det i gif format. Nu vil ejeren så gerne have lavet nogle t-shirts med logoet, og jeg har fået at vide, at logoet skal leveres i .eps (vektor) format, desværre har jeg ingen anelse om hvordan hvordan jeg konverterer det. Er der nogle der kan hjælpe?
05. august 2003 - 20:36 #1
Du skal konvertere det ved hjælp af et program,, der kan gemme i eps-format - f.eks. PhotoShop.

Hvilket program har du lavet grafikken i - kan dette program ikke gemme spm eps-fil?
Avatar billede janpo Nybegynder
05. august 2003 - 20:36 #2
Er ikke selv for skrap til grafik, men mon ikke GhostScript http://www.cs.wisc.edu/~ghost/ kan klare det ?
05. august 2003 - 20:38 #3
=gemme som eps-fil!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. august 2003 - 20:41 #4
Fordi du gemmer en gif som eps i Photoshop, så bliver det ikke lavet om til ægte eps.
eps er nemlig et vektorformat.

/per
05. august 2003 - 20:43 #5
Kan vi få et link til logoet så vi kan teste det.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
05. august 2003 - 20:45 #6
Hvis du vil gemme logoet som ægte eps, så skal du lave en auto trace af billedet.

Link til info: http://www.stewartstudio.com/tips/phquick.htm

/per
Avatar billede zoidberg Nybegynder
05. august 2003 - 22:07 #7
Logoet er lavet i Adobe ImageStyler 1.0, og det kan så vidt jeg kan se ikke gemme som .eps

Det omtalte logo kan findes her: http://zoidberg.dk/dahf/dahf_logo_tshirt_1.gif
Avatar billede spe Nybegynder
06. august 2003 - 10:23 #8
Det skal rentegnes i et tegneprogram som f.eks Adobe Illustrator.
En auto trace vil ikke give et ordentligt resultat.
Avatar billede zoidberg Nybegynder
06. august 2003 - 22:21 #9
Uha det går skidt idag :-(

Jeg prøvede at installere Photoshop 6, med det resultat at ImageStyler blev slettet, og det har tilsyneladende ikke i sinde at lade sig geninstallere (melder fejl 2% inde i installeringen)

Jeg har fået Photoshop til at køre og har fået logoet gemt som .eps, men det kan altså ikke bruges, eller hvad?
Problemet er at jeg aldrig har brugt Photoshop før, så at skulle til at lave logoet en gang til i et helt nyt program virker noget uoverskueligt!
Avatar billede hoejrup Nybegynder
06. august 2003 - 22:46 #10
Hvis du kender skrifttypen, så kan jeg lave logoet på 5-10 minutter i Illustrator.

/per
Avatar billede zoidberg Nybegynder
06. august 2003 - 22:49 #11
Skrifttypen er Arial Black italic
Avatar billede spe Nybegynder
06. august 2003 - 23:02 #12
Dit logo vil stadig være pixelgrafik selvom du gemmer det som eps fra photoshop.
Noget andet er at en gif er beregnet til at reducere så meget det overhovedet kan så det kan bruges til skærmpræsentation. Tager du dette billede og laver det om til eps får du ikke flere data med i billedet end det giffen indeholdt og det egner sig ikke til tryk.

Lad hoejrup lave det i Illustrator og brug det.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
07. august 2003 - 06:45 #13
Arial Black Italic er en købe font, så du skal sende en zip fil med truetype fonten til speedy7@ofir.dk.

Kan du oplyse rgb koden for den blå tekst?

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 10:04 #14
Kunne du bruge svaret fra spe?

Hvorfor har du ikke meldt tilbage, da jeg sendte logoet i eps via email?

/per
Avatar billede zoidberg Nybegynder
12. august 2003 - 17:17 #15
Det må du meget undskylde, det havde jeg helt glemt!

Logoet er helt perfekt, mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede spe Nybegynder
12. august 2003 - 18:46 #16
Er hoejrup der fortjener points. De er her http://www.eksperten.dk/spm/386701
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 19:12 #17
Jeg fandt en mindre fejl ved logoet.

Her er det nye logo: http://www.kazoma.dk/eksperten/dahf.zip

Husk lige at sende fonten med, da jeg ikke har lavet teksten om til outline.

/per