Avatar billede autolog Novice
06. august 2003 - 19:36 Der er 15 kommentarer og
2 løsninger

Anbefal en dvd-afspiller

Hej Eksperter

Jeg er ude efter en billig med god DVD-afspiller. Den skal være kodefri og skal kunne afspille de fleste formater.

Ser frem til at høre anbefalinger fra jer!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. august 2003 - 19:39 #1
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 19:40 #2
Det er stort set lige meget hvilken afspiller du vælger, så længe det ikke er 'mærkevarer'. En DVD afspiller koster så lidt at det er billigere at købe en ny, end at få repareret den, hvis uheldet er ude.

Alt under 1000 kr skulle være ok. Der er tit tilbud i aldi, netto, fakta, bilka osv...
Avatar billede autolog Novice
06. august 2003 - 19:41 #3
Jeg har hørt at man helst ikke skal købe en til 500 kr. Men jeg havde tænkt mig ca. 1.000 kr. Den bør vel kunne afspille i en ordentlig kvalitet? Eller...
Avatar billede rkhdk Nybegynder
06. august 2003 - 19:43 #4
jeg har haft denne
http://dvdpriser.dk/dvdafspillere/dvdafspillere-top10.asp?ID=124457

udemærket, min intet forhold til min nye Kiss ;o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 19:44 #5
Jo da.
Det er stort set samme elektronik der er i. En MPEG2 dekoder er en MPEG2 dekoder. Grunden til at nogle afspillere er så billig, er at de ikke betaler alle de patenter som de skal (Ting lavet i fjernøsten).

Hvis du køber fx en Sony afspiller, støtter du de firmaer som har udviklet de forskellige ting, som gør afspilningen mulig, og samtidig blir der en lille klat til designeren.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 19:46 #6
Den nye kiss afspiller er lækker, men vil man gi så meget for en afspiller, for at kunne høre radio og se MPEG4 (DivX), hvis man allerede har en PC...
Avatar billede autolog Novice
06. august 2003 - 19:46 #7
Den skal gerne kunne afspille mpeg mv.

Hvordan adskiller den du omtaler sig fra Kiss-modellen?

Kan det anbefales at købe en brugt?

Andre er velkomne til at deltage med anbefalinger!

;o)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 19:47 #8
Brugt er ik godt, når de ik er dyrere. Reklamationsret er jo go at få med.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 19:50 #9
Jeg fatter ikke at alle folk vil ha kodefri dvd afspillere... hva fanden ska man bruge det til ?? 95% af de folk der spørger aner ik engang hvad det er, og tror det gør at de kan spille "film fra nettet"(S/VCD)...
Sorry hvis det virker lidt negativt... sårn er det ikke ment.. bare lidt som et spørgsmål til hvor ofte man rent faktisk har brug for det... jeg mener... hvor ofte kommer folk og siger "jeg skal bruge en video der kan afspille NTSC"... ikke særligt tit ska jeg hilse og sige... og det er jo fuldstændig det samme...

Nu ved jeg ikke hvor billig du mener billig er... men snakker vi 500kr er der masser af fine alternativer... Eksempelvis www.imw.dk har en fin kodefri en... Elgiganten har en united(den er godt nok ikke kodefri, men har man den mindste smule hjerne tar det 2 sek at gå på google og læse hvordan man gør den kodefri...).. og så er der jo sidst men ikke mindst dvdpriser :)

skal jeg anbefale dig en fed en, så ville jeg sige Philips DVD728(den fra Leasy reklamerne)... men den koster så også 1500kr... til gengæld har kan den(selvfølgelig) spille alle formater, er i et pænt slim line design og sidst og aller bedst er det at den har Dual-Laser Pickup... altså et læsehoved til DVD og et til CD... det er en del bedre end at ha en multi pickup til begge dele, og desuden blir den så mindre slidt ;) Og så er der for øvrigt også et papir med som man ka sende ind til Philips, og så sender de(gratis) Ringenes Herre De 2 tårne på dvd, når den udkommer :)

Men valget er jo oppe til dig :)

/Ravn
Avatar billede autolog Novice
06. august 2003 - 20:37 #10
Tak for dit svar Ravn1. Jeg skal bruge en kodefri fordi jeg bla skal afspille dvd'er fra Asien.

Skal jeg forstå det sådan at man kan gøre enhver DVD-afspiller kodefri?

Mht læsehovedet giver en Dual-Laser Pickup et bedre billede og lyd end multi pickup?

Jeg vil også gerne afspille AVI (film fra nettet) på den - er det muligt? Eller skal man konvertere formatet?
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 21:00 #11
Ja... du kan næsten gøre enhver dvd kodefri... men dog er der nogle af dem der kræver en speciel remote for at gøre det... og enkelte af vores JVC afspillere på arb skulle have en software opdatering... men sårn som united... så er det bare at åbne skuffen, trykke setup og så 49540 og så kommer der en ekstra menu frem hvor du vælger hva region den ska køre, eller om den ska køre alle...
Det er faktisk federe end bare at ha kodefri, da der er snak om at der kommer dvd´er som "tjekker" om maskinen er kodefri eller ej.. og så ka de ik afspilles på en kodefri... på fx den her ka du selv ændre hva region den skal køre, hvis det rent faktisk kommer frem... (se www.jvc.dk hvis du vil læse mer om det)

Dual Pickup gir en bedre kval læsehoved... om det er synligt på billedet, kommer nok an på dit tv og dine kabler... men det er jo genialt hvis du også ska bruge den som musikafspiller :) og bedre kvalitet pickup = teoretisk bedre lyd og billede... desuden vil der også være større chance for at den ka læse ridsede cd´er...

Sony kalder det "Precision Drive 2" btw.. hvis du vil læse lidt om det evt :>

/Ravn
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 21:04 #12
Btw... avi film... der skal du enten ha fat i en Kiss afspiller(koster vist 3000 ca)... eller også ska du være frisk og købe en xbox, cracke den(så man ka ligge programmer over) og så smide en medieplayer på den... har en ven der har det... det sq meget cool... så har han også pc´en sat til over lan, og xbox ka spille film direkte fra hans harddisk også... men lidt alternativ løsning ;)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 21:05 #13
KISS afspilleren kan også spille film fra en PCs harddisk.
Det er en lækker afspiller, men alt for dyr, iforhold til hvad den kan synes jeg.
Avatar billede autolog Novice
06. august 2003 - 21:07 #14
Tak for dit uddybende svar.
Ser lige om der kommer flere gode forslag ellers må jeg sige du har gjort dig fortjent til disse ponits! ;o)
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 21:16 #15
hindu_skp nemlig :/ den er fed nok... men for det halve af prisen ka man få en xbox og cracke den... men kræver sfølig at man kender nogle der ka gøre det... ellers blir det lidt svært :>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
06. august 2003 - 22:30 #16
Jorw, en go gammel pc med dvd drev og inet, ved man hvad er ;)
Avatar billede jensendk Nybegynder
08. august 2003 - 14:12 #17
NAD L70 er kanon ;-)