Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trailers/filmklip i GOD kvalitet

Hej Eksperter :)

Jeg sidder lige og vil lave en demo VCD og en demo SVCD til arbejdet, så jeg kan demonstrere forskellen overfor kunderne(altså dem der specifikt er interesseret i det)...
Mit Problem er at jeg har svært ved at finde nogle film klip der er i ordenlig kvalitet, dvs min DVD kvalitet... længden er ikke vigtig... 5 min ville selvfølgelig være perfekt, så burde der være nok...
Og klippene skal selvfølgeligt være lovlige... jeg har selv ledt efter film trailers... men det er svært at finde nogle i bedre end almindelig vcd kvalitet, som det højeste...

Håber meget at der er nogle der kan hjælpe mig med af finde nogle... mine google skills er åbentbart ikke gode nok :(

/Ravn
Avatar billede omen Nybegynder
06. august 2003 - 20:52 #1
www.movieguide.co.nz
http://www.apple.com/trailers/
www.rottentomatoes.com

Hvis du ikke kan finde de trailere du har brug for på disse sider, så gå ind på www.imdb.com og søg på en titel. Hop ind på titlen og klik View Trailer !
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 20:58 #2
jammen... det er lorte kval... jeg snakker noget der er mindst lige så godt eller bedre end DVD kvalitet...
Avatar billede omen Nybegynder
06. august 2003 - 21:03 #3
Det tror jeg så næppe du finder. Hvorfor ville folk uploade en trailer i fuld DVD kvalitet istedet for at spare et par 100 mb. Folk skal jo bare vurdere om filmen er værd nok til at se.

Hvis du selv har filmene på DVD, kan du convert dem til SVCD, og selv klippe i dem!
Avatar billede ravn1 Nybegynder
06. august 2003 - 21:14 #4
well... det kan ikke passe at der ikke findes et eneste legalt film klip i dvd kvalitet, på HELE nettet ?!?!?
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2003 - 21:55 #5
Enig med omen. Det blir' svært at finde noget DVD mpeg2 på nettet. Bare 5 min. kan nemt fylde et par hundrede megabyte
Avatar billede jensendk Nybegynder
07. august 2003 - 08:08 #6
Apple's site har en masse i quicktime.. Hvisdu er kreativ, kan du  konverterer  dem til VCD og SVCD, de plejer at være i genial god kvalitet.
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
07. august 2003 - 14:29 #7
Du kan hente Dolby Suorround Trailere her:

http://www.digital-digest.com/dvd/downloads/trailers.html

Jeg går ud fra det er i orden at bruge dem til den slags du taler om.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
07. august 2003 - 17:53 #8
phatlasse... well... der kan ligge 45 min på en SVCD i en ordenlig bitrate... og det er fin nok kval... bare det ik er dårligere end det... men XVID er jo også fint nok... så ska jeg nok konvertere om... sværere er det jo heller ik ;)
sry hvis jeg har formuleret mig utilstrækkeligt...

Jeg snakker ikke om at det SKAL være trailere... kan sq også være et andet "film" klip(altså ikke nødvendigvis en biograf/videofilm men også en 3dmax Film fx...
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
15. august 2003 - 12:01 #9
Folk der arbejder proffesionelt med videokvalitet kunne ikke finde på at hente deres testsekvenser ned i et komprimeret format. Så kan man jo ikke se om evt. fejl stammer fra ens egen kodning eller var der i forvejen. Find et ordentligt videograpper kort og start med en sekvens derfra så ved du hvad du laver.
Avatar billede ravn1 Nybegynder
16. august 2003 - 08:43 #10
hmm... utroligt mange som egentlig bare har givet op med det samme og sagt det er umuligt... og gu er det ej... men det er da svært at finde nogle ordenlige steder... egentlig fandt jeg en rigtig god side udfra det link foxskywalker skrev... som rent faktisk havde både vob(dvd) filer og DivX i 768x6xx i opløsning... og det var endda rigtige trailere som er godkent til sårn noget :)
så tak for linket foxskywalker..

/Ravn
Avatar billede foxskywalker Nybegynder
16. august 2003 - 08:57 #11
Det var så lidt :D vi er her jo for at hjælpe hinanden ;-)