Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
07. august 2003 - 19:33 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Compaq IPAQ 3870

Hej

jeg har lige købt en compaq IPAQ 3870 og en bluetooth til min pc´er, jeg vil godt have internettet på min compaq IPAQ 3870 til at køre igennem min pc´er min bluetooth jeg jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal sætte det op, i min compaq og min pc´er...

er der nogle der kan hjælpe????

Thomas
Avatar billede tupsy Nybegynder
07. august 2003 - 19:52 #1
Jeg har samme problem...
I min USB dongle guide skriver de at jeg skal installere en blue monitor på min IPAQ... Men den kan jeg ikke finde, hverken på den CD der er med dpnglen eller på min IPAQ skive...
How do we doo???
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
07. august 2003 - 19:57 #2
DEt ved jeg sku heller ikke:P heh håber nogle svar.....
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2003 - 00:01 #3
Samme problem her,
jeg har efter hånden opgivet. men prøver a og til igen, uden hæld.
Jeg installerer nyeste version af BLUE monitor
-
http://www.cyber-blue.com/download/21/XTNDConnectBlueManager.exe
21 tallet i linket viser versionsnummeret, (bare så i ved det til næste gang i vil se efter om der er en nyere version.
Det er åbenbart ikke meningen at den uden videre skal være offent tilgængelig.
-
Nå men.
installationen forløber ganske fint (windows advarer selvfølgelig om at drivere og program ikke har passeret Microsofts test)
men jeg svarer ja til alt, og får programmet op at køre.
jeg kan godt få IPAQén og PCén til at "se" hinanden, og de reagerer begge på "visitkort" og ber ganske normalt om sikkerhedskoder og alt andet, når de to enheder skal "parres".
Activesync. reagerer også umiddelbart fint når jeg prøver et connecte. men efter en del snurren. siger den at den ikke kan genkende den enhed der prøver at få forbindelse. og så går det hele ligesom i stå.
-
Man burde også kunne få adgang til sit netværk, og dermed høre musik fra sin computer, og sågar se film på Ipaqén.
-
Jeg mener det må være et driver spørgsmål.
jeg har også prøvet en driver fra TRUST. den gav lidt flere mulighedder men samme resultat.
-
Driveren fra cyber-blue, er efter min mening den letteste at gå til, men det hjælper jo lige fedt, når det ikke virker.
-
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra nogen der faktisk har fået det til at virke.
-
Avatar billede tupsy Nybegynder
08. august 2003 - 08:25 #4
Jeg har lige smidt et link til dette spørgsmål på PDanmark.dk
http://www.pdanmark.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=4132

Kunne være der var nogen med et svar derinde...
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
09. august 2003 - 00:29 #5
Har selv en IPAQ 3870, der spiller fint sammen med en XP maskine, hvori der sidder en Trust BT.

Control Panel --> Bluetooth Configuration ----> Fanebladet "Local Services" - Check at at Network Access er sat til Startup

Nu skal du så slå internet-deling tilpå dit netværkskort - Dette gøres i Control Panel --> Network Connections - Der finder du det netværkskort, der er koblet til Internettet... Dobbeltklik og vælg derefter 'Properties' - Vælg nu det faneblad, der hedder 'Advanced' og sæt et flueben i 'Allow other network users to connect through... '.. Sådan...

Gå nu til 'My Bluetooth Places', som sikkert ligger på din desktop og søg efter devices in range... Dukker din IPAQ ikke op på en søgning, tag så din IPAQ og gå i Bluetooth manager.. Vælg tools i bunden af skærmen, klik på 'Settings for all devices' - Nederst på skærmen vælger du nu det faneblad, der hedder 'Connections' - Sæt flueben i 'Let other devices see me' og også gerne i 'Let other devices connect to me'.

Tilbage til PC'en... Search devices in range... Nu burde IPAQ'en dukke op og du kan højreklikke og vælg PAIR devices.

Når det er lykkedes dig at parre dem, kan du nu på IPAQ'en vælge Bluetooth manager og nederst på skærmen klikke på 'Search' - Nu skulle din PC gerne dukke op... Hold din pen nedtrykket og vælg ' Connect to Network Access'

Bummelum... Nu kan du surfe på Nettet via din IPAQ...

Ting der kan drille er typisk, at du ikke 'sharer' dit internet eller at dine devices ikke er parret - eller ikke sat til at være synlige for andre Bluetooth enheder...

Held og lykke ;-)
Avatar billede tupsy Nybegynder
09. august 2003 - 21:02 #6
Jeg har desværre ikke et sted under mit netværkskort hvor jeg kan slå "Allow other network users to connect through" til..
Det har jeg kun under min Blåtands forbindelse..

Was dan then??
Avatar billede tupsy Nybegynder
09. august 2003 - 21:16 #7
Jeg kan heller ikke få min Ipaq til at gemme opsætningen "BlueToothActiveSync" under mit ActiveSync program på den...
Avatar billede tupsy Nybegynder
10. august 2003 - 09:54 #8
Så har jeg "hul" igennem...
Jeg opgraderede til ActiveSync 3.7 og vupti...
Så var der hul...
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
16. august 2003 - 13:33 #9
Hey mindblower28

nu fik jeg den endelig parret men når jeg vil gå ind på en hjemmeside skriver min IPAQ  "Unable to connect with current settings. To change your connection settings, tap settings. hvordan skal jeg indstille min IPAQ til at køre internettet gennem Bluetooth

Thomas
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
16. august 2003 - 18:15 #10
Vælg Bluetooth manager - klik "search" og din pc skulle gerne dukke op... Klik på den... Nede i venstre hjørne dukker der nu nogen services op - vælg "Connect to network access".
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
16. august 2003 - 19:14 #11
så skriver den bare "User Authenticated"
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
16. august 2003 - 19:17 #12
og når jeg går på nettet med den kommer den der meddelse hvor man skal ind og ændre internet opsætningen
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
16. august 2003 - 19:37 #13
Hvilket styresystem kører du? Og check lige om du har delt din internet forbindelse på din PC...
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
16. august 2003 - 19:44 #14
jeg køre med XP, og ja jeg har delt internet forbindelse
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
16. august 2003 - 21:26 #15
Jeg har kun haft det problem et par gange... Somregel så siger jeg cancel og prøver igen... Hvis den forsøger at diale igen, så disconnecter jeg bluetooth forbindelse og opretter den igen og starter internet explorer op igen...

I connection settings har jeg med vilje ikke oprettet nogen dial ups, men i "My network card connects to" har jeg valgt "the internet"...
Avatar billede sniffy-dog Nybegynder
16. august 2003 - 23:14 #16
det virker stadig ikke :(
Avatar billede mindblower28 Nybegynder
17. august 2003 - 07:49 #17
På PC'en i bluetooth settings kan der være en mulighed for at f.eks. i local services, at network access ikke er sat til allow internet access, men kun local network access...