Avatar billede cablecat Nybegynder
11. august 2003 - 11:32 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Laver msi udgave af OpenAFS

Jeg er ved at forsøge at lave en msi-pakke udgave af OpenAFS:
http://openafs.org/

Her er hvad jeg her gjort:
Installere ”WinINSTALL LE 2003” fra Windows 2003 CD’en på serveren

Køre Disco32.exe fra serveren på ren Windows XP+SP1 og laver et snapshot

Installere OpenAFS 1.2.9a, kun klienten, efter denne guide:
http://intern.kom.auc.dk/net/doc/studnet/windows/afs/index.html

Flytter filerne fra IBM\AFS\Common over til system32, fordi de skal være i path’en og den vil jeg ikke ændre.

Sletter unødvendige filer som IBM\AFS\Documentation og alle *.h filer under IBM\AFS,
Starter AFS og laver den opsætning jeg vil have, finpudser ikoner osv.

Køre Disco32.exe igen og laver et after image.

Godt så har jeg en msi pakke der virker med føjende fejl:

1) Kan ikke installeres igennem serveren, den eneste måde jeg kan installere den på er ved at dobbeltklikke på msi-filen.

2) Efter pakken er installeret så popper den hele tiden op med at den er ved at installere og gerne vil genstartes.

3) Brugeren bliver ikke logget ind automatisk, idéen er at hvis du har samme bruger navn og password på din Windows maskine som på AFS, så skal du kun skrive dit password én gang, dette kan fixes ved at tilføje denne reg-key:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\ NetworkProvider\Order]
"ProviderOrder"=" RDPNP,LanmanWorkstation,WebClient,TransarcAFSDaemon

Problemet er så at når man afinstallere pakken så kan PC’en ikke bootet længere, fordi at det der stod i den key er slettet.
Så jeg vil kerne kunne tilfjøle ”TransarcAFSDaemon” til den key, uden at skulle overskrive hele key’en, så der stadig står det gamle når pakken bliver afinstalleret.

Pakke kan hentes her:
http://kom.auc.dk/~pmr/files/
Installere den kun på den forsøgs PC, efter som den ikke kan afinstallers.
PC’en skal minimum have NAT for at kunne se filer på vores AFS server.
Avatar billede dinkie Nybegynder
11. august 2003 - 11:41 #1
Nu har jeg rodet lidt med at lave msi pakker til dist via GPO og jeg er kommet frem til at WinINSTALL LE sucks. (jeg har dog ikke prøvet 2003 udgaven)

Så det jeg bruger er "Wise for Windows Installer" det virker - men koster også lidt penge. Du kan jo prøve deres eval og se om du kan få det til at virke inden du køber.. (Den virker men brander pakkerne med at de ikke er lovlige at distribure osv da man ikke har købt produktet - men ok til test)

http://www.wise.com/products.asp
Avatar billede cablecat Nybegynder
11. august 2003 - 11:44 #2
ok, det vil jeg kikke på
Avatar billede serverservice Praktikant
11. august 2003 - 13:30 #3
Enig med dinkie- wininstall Le er ringe. Laver tit fejl.
Der findes andre bedre msi creators bl.a wise og prism pack. Du kan sikkert finde nogle demoer som du kan teste dine msi filer med.
De findes dog ikke gratis....