Avatar billede the_i Nybegynder
12. august 2003 - 15:43 Der er 3 kommentarer

Hvordan booter man fra nettet?

Min bærbare computer er af typen sub-notebook og det betyder at den hverken har cd eller diskette-drev. Derfor vil jeg gerne vide hvadfor nogle boot-muligheder jeg har. Jeg har ingen problemer nu, men vil gerne være forberedt.

Jeg ved at det er muligt at boote fra netværk, men hvordan gør man? Jeg kan forestille mig at filerne der skal til at boote, foreksempel en windows-installation, skal ligge på en bestemt måde på den computer man skal boote fra, hvordan?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. august 2003 - 15:45 #1
Du kan købe et eksternt cd-drev, hvis altså din bærbare understøtter boot fra USB-drev. Hvis den gør, kan du sikkert se det i BIOS-setup.
Avatar billede henriksr Nybegynder
12. august 2003 - 15:47 #2
I windows2k server findes der er en remote installation service som man kan sætte op. Har ikke leget med det endnu, men har fået forklaret det med at man ligger sin installations pakke ind i den server.. når så din maskine spørger ud på netværket "nogen installations pakker her".. så siger din server.. "her er jeg.. juhuuuuu".. det skulle være noget farligt grimt noget at sætte op.. glæder mig allerede :) *s*..

kan du ikke købe et externt drev til din laptop? det er da lettere!
Avatar billede the_i Nybegynder
12. august 2003 - 17:26 #3
Et eksternt drev er lettere, ja, men også dyrere, et eksternt drev koster omkring 500 kr., og når muligheden nu findes synes jeg da det ville være en god idé at vide hvordan det skal gøres hvis uheldet er ude. Men kan det gøres uden win 2k server? jeg har lige for øjeblikket xp home på min stationære og 2k pro. på min bærbare, prøver på at holde dem nogenlunde lovlige så jeg gider ikke betale for noget nyt, findes der ikke et eller andet freeware som kan lave sådan en installationspakke?