Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 19:56 Der er 41 kommentarer og
1 løsning

Jeg har en fil, jeg ikke kan slette!

Hej eksperter!

Nu skal I høre: Min kæreste har været så heldig at få fat i en dejlig ting, som I nok kender: W32.Blaster.Worm

Jeg har fået symantecs recovery tool men den crasher når den kommer til nogle midlertidige internet filer. Jeg har forsøgt at slette disse filer manuelt, men windows påstår hårnakket at de ikke findes.

Jeg har forsøgt at slette dem både gennem windows explorer, windows commander og kommando prompt, men windows er som altid hårdnakket. Jeg har på fornemmelsen at det kan have noget at gøre med længden af filnavnet eller det tegnsæt der er brugt i filnavnet, der er alt i alt 8-10 stykker der er udformet således:

type%3dclick%26flightid%3d17748%26adID%3d27139%26targetID%3d6405%26segments%3d%26target%3d%26values%3d31,43,51,60,72,83,91,100,110,150,197,212,252,531,557,598,610,654,730,[1].htm

Hvordan sletter jeg sådan en krabat?

Håber at I er kvikke..
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2003 - 19:59 #1
Installer Nero (ligemeget om der er brænder i maskienen el. ej) slet dem ved at finde dem igennem nero.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 19:59 #2
Prøver det...
Avatar billede jvnega Nybegynder
12. august 2003 - 20:00 #3
Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og så prøve at slette den der???
Man starter i fejlsikret tilstand ved at trykke F8 under opstart...
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:01 #4
Alt sletning blev forsøgt i fejlsikret (s)tilstand :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:02 #5
Har desuden kørt XP's error checking tool uden at finde fysiske fejl på disken.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:05 #6
Håber Demoversionen af Nero fra www.nero.com kan gøre det. Skal jeg bare bruge browseren i brænderprogrammet? Og hvordan adskiller dens delete funktion fra den der er native i Windows?
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 20:08 #7
Den burde Stinger snuppe.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2003 - 20:08 #8
kan desværre ikke forklare dig hvordan den adskiller sig fra windwows´s deletefumktion - men det gjorde tricket for mig da jeg havde´noigle jeg ikke kunne slette. :)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. august 2003 - 20:09 #9
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:10 #10
Fromsej - Problemet er ikke ormen, da jeg allerede har Symantec's fix tool.. skal bare have slettet de filer :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:11 #11
john_stigers: cult nok.. sidder stadigt og downloader, håber den gør det for mig også :o)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 20:13 #12
Et lille eksperiment

Prøv at opret en tom txt fil i samme mappe, marker txt filen og derefter den fil du vil slette, og prøv så at slette filen..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:14 #13
LoL ... Kæresten manglede 70 sekunder af downloadet da ormen trådte i kraft med sit "60 sekunder til nedlukning" hehe Nå, henter det stu på min egen puter og smider det over LAN'et..
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:16 #14
rkhdk .. der lå mange filer sammen med dem der ikke kan slettet. (i en undermappe til Temporary Internet Files) Havde markeret allesammen og forsøgt at slette dem på een gang, Windows explore sagde helt fra, Windows Commander stoppede da den kom til de pågældende filer.. men kan godt prøve.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 20:17 #15
som skrevet så er det bare et eksperiment, da jeg ikke ved om det måske hjælper.. men det skader ikke :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:18 #16
rkhdk .. niks, no go there.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 20:18 #17
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:18 #18
rkhdk .. Og alle eksperimenter er hjerteligt velkomne :o) er selv MEGET spændt på den med Nero :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:20 #19
Empty Temp Folders... det lyder spændende! Tester!
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 20:21 #20
jeg ved bare at det "trick" virker med filer, som windows ikke kan slette pga. den mener den er i brug..
Så derfor kunne det jo være sjovt at se om den måske også virkede der..

du prøvede kun med een fil og txt ikke? (ikke hele mappen)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. august 2003 - 20:24 #21
http://f-secure.com/v-descs/msblast.shtml

er det denne satan du har..?

der er par "værktøjer" nederst på siden...O)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:24 #22
Empty Temp Folder virker ikke. Den kan ikke engang se at filerne ligger i de mapper jeg har valgt. Eneste aktive attribut på filerne er "Arkiv", og jeg kan naturligtvis ikke ændre på attributterne da Windows kategorisk nægter at de eksisterer. (Filerne, altså)
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. august 2003 - 20:25 #23
Fandt lige denne side: www.pcmop.com - klik på xcheck - klik på "Click HERE for the online version of XCHECK."

det lader til den kan finde noget windóws ikke selv ved er der ;)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:25 #24
Bartfreak .. jeg har værktøjer til at fjerne ormen, for at jeg kan fjerne ormen skal jeg have fjernet nogle filer først, da værktøjet til at fjerne ormen med, går ned når den kommer til disse filer.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:26 #25
Rkhdk .. Jo, prøvede kun med een fil og en tom txt fil :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:27 #26
John_stigers .. Kæresten er igang med at installere Nero, jeg kigger lige på xcheck imens.
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:29 #27
hmm.. tror ikke lige XCHECK finder den type filer. Finder vist bare porno og lidt af hvert hehe Det behøver kæresten jo ikke lige se :oP
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:30 #28
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:33 #29
Nero kommer med en internal error og lukker
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 20:34 #30
kan du omdøbe filen?
Avatar billede bartfreak Nybegynder
12. august 2003 - 20:34 #31
har du denne i registreringsdatabasen..?for aå er det den du skal slette..O)
'HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\windows auto update'

1. Turn off Windows XP System Restore by following this guide:
http://www.europe.f-secure.com/v-descs/sfc_dis1.shtml
2. Terminate the msblast.exe process using the Task Manager
3. Delete msblast.exe from Windows System Directory
4. Remove the following registry value
  'HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\windows auto update'
5. Apply the Microsoft patch.
You might also want to turn on Windows XP's internal firewall to prevent access to port 135:
http://www.microsoft.com/windowsxp/home/using/productdoc/en/hnw_enable_firewall.asp

kilde..
http://f-secure.com/v-descs/msblast.shtml
Avatar billede rkhdk Nybegynder
12. august 2003 - 20:35 #32
filen/filerne
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:36 #33
bartfreak hvad med at læse spm før du svarer :)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:41 #34
Loadet .. den var bare for sej :o)

Føler mig ret cool, at sidde og navigere rundt på gamle dos manerer.. flyver rundt i skjulte biblioteker, bruger del *.* og de lede wildcards til at gætte biblioteks og fil navne :o) Tak for hjælpen, nu prøver vi at fjerne ormen.

Smid et svar :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:42 #35
ok :)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:44 #36
rhkdk .. nej jeg kunne ikke omdøbe filerne. Windows nægtede at tro på de var der :o)

Loadet .. kan du også sige mig hvordan jeg sletter et directory der ikke hedder noget? som ikke kan åbnes eller omdøbes :o)
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:44 #37
Tusind tak for hjælpen allesammen :o)
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:47 #38
der ikke hedder noget .. den bliver sværere ..
men du skal bruge
rd
eller
rmdir
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 20:48 #39
Velbekomme.*S*
Avatar billede simonvalter Praktikant
12. august 2003 - 20:51 #40
jeg prøvede at lave en mappe der hed " " i freebsd og slette den fra windows med
T:\>rd "T:\ \"

det virkede fint
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:53 #41
Fedt, det gør jeg :o) Men du får ikke flere point :oP
Avatar billede maverick_quazary Nybegynder
12. august 2003 - 20:59 #42
Når jeg laver den:

e:\>rd "e:\FTP Root\Upload\ \"

siger den at "The system cannot find the file specified" men det er også ligemeget, jeg sletter dem når jeg engang gider lege med Linux igen :o)