Avatar billede oasen Nybegynder
14. august 2003 - 06:13 Der er 3 kommentarer

Ventetekst mens en side afvikles

Jeg har et stort script, der skal afvikles. I mens vil jeg gerne vise en såkaldt ventetekst. Når siden er færdigindlæst, skal denne tekst usynliggøres/forsvinde. Jeg har lavet følgende eksempel, som fungerer - men kan det ikke laves lidt smartere?

<html>

<head>
</head>

<body onLoad="test.style.color='#ffffff';">

<%
Response.Buffer = True
Response.Write "<span id='test'>Vent veligst...</span>"
Response.Flush
Dato = Now
While DateDiff("s", Dato, Now) < 4
    a=b
Wend
Response.Write "Scriptet er afviklet!"
%>

</body>
</html>
Avatar billede virus Nybegynder
14. august 2003 - 08:19 #1
#oasen
Nu siger du laves smartere, fra ASP v. 3.0 fik du funktionen Response.Flush, da der fra ASP 2.0 til ASP 3.0 blev skiftet default værdi af Response.Buffer fra True til False.

Anyway, når du sætter Response.Buffer til True, fortæller det webserveren at din kode ikke skal caches, men sendes direkte til browseren. Derfor behøver du bla. ikke Response.Flush hvis Response.Buffer er True.

Anyway, nej, det kan ikke laves smartere, evt. med DHTML men det er jo langt fra serverside :o)
Avatar billede hossein Nybegynder
14. august 2003 - 10:33 #2
du skal bruge en komponent til dette.
Avatar billede oasen Nybegynder
14. august 2003 - 13:22 #3
Jeg skulle have spurgt i javascript-kategorien, for det jeg er interesseret i er faktisk at indlæse dynamisk i min span. Men omvendt giver scriptet kun mening, hvis man kender ASP.