Avatar billede bosse88 Nybegynder
14. august 2003 - 20:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

en if sætning med flere betingelser.

hvordan skulle man gøre hvis man ville lave noget lignende dette her:

if($password == "I-wanna-be" or "batman" or "cuz-everybody-really-aint-shit-to-me"){ echo "lol det virker ?"; }

er det muligt ?
tænkte på det da jeg skrev or die mysql_error())  og i dette tilfælde lige nu kunne det sku være dejligt.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 20:29 #1
if( $password=="I-Wanna-ba" || "batman" || "andet") {
  echo "alle tre virker";
}
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 20:30 #2
dvs udskift dine "or" med "||" -- hvis du vil have to conditions, som begge skal være sande (Logisk AND), så skal du ikke skrive "and" men "&&"...
Avatar billede squashguy Nybegynder
14. august 2003 - 20:31 #3
det er nok nærmere

if( $password=="I-Wanna-ba" || $password=="batman" || $password=="andet") {
  echo "alle tre virker";
}
Avatar billede pgm Nybegynder
14. august 2003 - 20:31 #4
Erstat or med ||,

evt kunne du lægge passwordsne i et array og så læse det igennem for at se om passwordet stemmer med et af dem.
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 20:31 #5
ups.. squashguy .-. det opdagede jeg også lige nu... havde for tralvt med at sende svaret afsted :-)
Avatar billede bearhugx Nybegynder
14. august 2003 - 20:35 #6
som pgm skriver så kan du gøre følgende med array og in_array()

$passwords = array("I-wanna-be", "batman", "cuz-everybody-really-aint-shit-to-me");

if(in_array($password, $passwords)) {
  echo "det virker!";
}
Avatar billede bosse88 Nybegynder
15. august 2003 - 15:22 #7
hmm går ud fra at alle points tilfalder bearhugx da han jo svarede rigtigt, og vigtigere i denne sag.... først ;)