Avatar billede stauer Nybegynder
15. august 2003 - 22:15 Der er 6 kommentarer

Værktøjer til vedligeholdelse

Hejsa

Er der nogen der kender nogle gode værktøjer der kan oprette kunder på en IIS. Dvs oprette en ny mappe med rettigheder, ftp adgang etc..

mvh Stauer
Avatar billede stauer Nybegynder
15. august 2003 - 22:17 #1
skal kunne køre på en win2000 server
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2003 - 22:25 #2
Det kan du med scripts, hvis der er tale om mange kunder, eller med de indbyggede flader i windows 2000, du behøver ikke tredieparts værktøjer til det
Avatar billede stauer Nybegynder
15. august 2003 - 22:28 #3
jeg har bare hørt om nogle programmer der kan klare alt det for en..

jeg er ik helt haj til scripts i windows.. så det ville være lettere med et program.. ellers har du et link til hvordan man benytter scripts?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
15. august 2003 - 22:33 #4
kig i c:\inetpub\ tror der ligger en masse .js filer der.
De kan gøre det.

Lave interfacet med dem skulle der ikke meget fx .asp programmering til med
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2003 - 22:40 #5
Scripts er kun en fordel hvor mange brugere skal oprettes, du er jo selv nødt til at opgive de nødvnedige oplysninger alligevel. Jeg sidder f.eks. på en skole (i forsvaret) og vi opretter et nyt hold elever (kaldet kadetter) en gang om året. Det eneste der skifter fra år til år er holdnavnet, der kan udskiftes med søg og erstat og elevernes navne. Disse elever opretter vi med script
Avatar billede stauer Nybegynder
15. august 2003 - 22:52 #6
hmm jeg tænker bare at hvis jeg vil oprette en kunde så må der være en rutine i et program der opretter en mappe med de rigtige rettigheder og så'en..

jeg håber på vi skal oprette et par hundrede kunder i gennem tiden..

jeg har bare erfaret at man tit glemmer at stille rettighederne rigtigt i IIS og det ville være en fordel med et program der på baggrund af kundeinformationer kan oprette alt hvad man behøver.. jeg ved at sådan et program findes men kan ikke huske hvad det hedder..