Avatar billede miljoeken Nybegynder
16. august 2003 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

PLZ hjælp! Er mit nye kort brændt af?

Hejsa

Jeg har lige købt et Club3D Radeon 9600 Pro hos compumail.
Jeg uninstallede alle drivers, satte kortet i, windows fandt kortet og installerede drivers. Så fadede skærmen til sort og der lugtede brændt!
Jeg havde tjekket at blæseren kører.
Så genstartede jeg, men der blev skærmen også sort. Nu kan jeg slet ikke starte op med kortet - altså der kommer intet billede frem.

Hvad er der sket? Og hvad skal jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede krsk Nybegynder
16. august 2003 - 11:50 #1
Det lyder grimt...Kan du prøve kortet i en anden maskine? Det kan jo evt. være din agp port...med mindre du har prøvet dit gamle kort??

Har du dobbelt chekket alle strømkravene? Dvs. vCore osv...Leverer din PSU nok strøm til kortet? osv.
Avatar billede miljoeken Nybegynder
16. august 2003 - 11:52 #2
jeg kører med mit gamle kort igen nu.

Min PSU burde levere nok - det er en 300 W. Men jeg kan jo ikke tjekke vCore!

PS: Mit bundkort er et ECS K7S5A
Avatar billede dytti Novice
16. august 2003 - 11:55 #3
Var det skærmen der lugtede brændt??
Så kan det være at kortet har kørt med en ALT for høj opdateringsfrekvens.

Har du prøvet med et andet kort?

Har du undersøgt om der er noget (løse skruer, ledning o.a.) der kan ha kortsluttet kortet.

Det er ikke gode tegn når noget lugter brændt :-(
Avatar billede krsk Nybegynder
16. august 2003 - 11:56 #4
vCore: Hvorfor ikke? Du kigger i din manual til bundkortet og finder AGP specs. det sammen gør du med dit nyt grafikkort...
Avatar billede krsk Nybegynder
16. august 2003 - 11:57 #5
Kan du prøve kortet i en anden maskine?
Avatar billede miljoeken Nybegynder
16. august 2003 - 12:04 #6
nej skærmen lugtede ikke brændt, men der stod faktisk noget med out of range - men så regnede jeg med at den selv rettede det, for den lille blå boks forsvandt straks igen.

Jeg kan ikke finde nogen AGP specs.

Og jeg kan ikke lige prøve kortet i en anden maskine
Avatar billede the_legend Nybegynder
16. august 2003 - 12:06 #7
så er det fordi din skærmopløsning er for stor fx kan jeg i cs ikke spille med 1200*noget fordi den er for stor til mx440 så det er derfor og det er ikke brandt af så! ikke hos mig :D
Avatar billede krsk Nybegynder
16. august 2003 - 12:37 #8
Har du prøvet at starte i fejlsikret tilstand? (med det nye kort?)
Avatar billede miljoeken Nybegynder
16. august 2003 - 16:36 #9
jamen jeg kan slet ikke se noget som helst når jeg starter op. Det er helt dødt!

Men jeg har nærstuderet kortet, og kan se at det er brændt af - trist! men ellers tak for hjælpen - jeg troede/håbede jo at det kunne reddes, men så er det bare ind til forhandleren og bytte.