Avatar billede cbp Nybegynder
02. september 1999 - 11:12 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Opret DSN til shared drev

Er det muligt at oprette en System DSN som peger på et shared drev?

Hvilken user bruger System DSNen til at logge ind på den anden maskine?
Avatar billede schmidt Nybegynder
02. september 1999 - 21:32 #1
Hejsa.

Jeg går ud fra, at det er ODBC vi taler om. System DSN bruges af alle bruger, der skal have adgang til en database. User DSN er kun for den bruger, der opretter ODBC-adgangen. Er databasen på et delt drev, vælger du bare datakilden, der ligger på drevet.

Med venlig hilsen
Claus Schmidt
Avatar billede cbp Nybegynder
02. september 1999 - 21:53 #2
Det er netop problemet. Det virker ikke! Når jeg sætter system DSN'en op som normalt ved en db på den lokale disk, får jeg en fejlmeddelelse som siger at db'en enten er låst eller der er ikke rettigheder til at læse db'en. Databasen er ikke åben, så den er ikke låst og jeg har givet alle brugere på den lokale maskine full access på maskinen med db'en, så det burde heller ikke være problemet.
Avatar billede schmidt Nybegynder
02. september 1999 - 23:45 #3
Hm... Hvad type er databasen?

Hvis det er Access, så er der problemer med ældre versioner af ODBC-databasedrivere. Men det er typisk, hvis flere brugere har adgang til en database på samme tid.

Men hvad type er databasen?

mvh.
Claus Schmidt
Avatar billede cbp Nybegynder
03. september 1999 - 06:58 #4
Det er Access, men som sagt er der ikke nogen andre som har db'en åben og der ligger heller ikke en .ldb-fil ved db'en, så den er ikke låst. Jeg vil nu forsøge at installere den nyeste version af driverne og se om det hjælper.
Avatar billede cbp Nybegynder
03. september 1999 - 08:43 #5
Efter at have installeret den seneste version af MDAC, spiller det hele.