Avatar billede stroke1 Nybegynder
19. august 2003 - 14:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sende sms til en webside

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan man laver noget kode, der kan gøre det muligt, at sende sms beskeder til en web side.

Nogen der ved noget om det ???
Avatar billede sthen Nybegynder
19. august 2003 - 15:00 #1
Jeg er ikke 100% sikker på at jeg forstår dit spørgsmål, men forsøger alligevel.

Hvordan vil du "hive" sms'en ind på dit website?? Via en database eller hvad ??

Det eneste jeg ved er, at det er muligt at sende en sms til en email adresse. Hvis du f.eks. er kunde hos tdc, kan du først i sms'en skrive modtagerens mailadresse, og så sende sms'en til 200. Måske den kan bruge det til noget
Avatar billede dash Nybegynder
19. august 2003 - 15:03 #2
du kan evt koble en mobiltlf til com-porten - lade et program håndtere event'en, altså når beskeden skrives til porten og smide det i en database. Indholdet udskrives til siden via php.
Avatar billede stroke1 Nybegynder
19. august 2003 - 15:14 #3
kender du noget kode dash. Jeg kunne godt tænke mig en mere uddybende forklaring..
Avatar billede medions Nybegynder
19. august 2003 - 15:24 #4
stoke> Du kan kontakte www.coolerhverv.dk og købe dig ind hos dem, det er ikke en særlig dyr løsning, omkring de 295 i mdr.!

Så de SMS'er der bliver sendt til et specielt nummer, bliver sendt med en HTTP protokol (POST) til en side på dit site, hvor på det så bliver lageret på dit site!

//>Rune
Avatar billede dash Nybegynder
19. august 2003 - 16:07 #5
nej, desværre. Men projektet, jeg har set, er lavet i C#. Der er vist moduler til at håndtere sådanne events.
Avatar billede medions Nybegynder
21. august 2003 - 09:21 #6
Thx 4 Poinz

//>Rune
Avatar billede sone Nybegynder
21. august 2003 - 11:50 #7
Hvis du kan leve med at skulle sende til et 8 cifret nummer, så kan jeg godt lave en SMS om til et HTTP/GET request.
Avatar billede stroke1 Nybegynder
21. august 2003 - 12:47 #8
hvis du gør det, hvad kræver det så, det som medions skriver ???
Avatar billede sone Nybegynder
21. august 2003 - 13:00 #9
At vi aftaler hvilket keyword skal benyttes (første ord i SMS'en). Alle SMS'er med dette keyword sendes til en URL efter dit valg (som demo - selvfølgelig)