Avatar billede oasen Nybegynder
20. august 2003 - 01:15 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Dørhøjttalere i en Skoda Octavia

Måske lidt optmistisk at stille sådan et spørgsmål her, men det er jo et nørde-forum, så jeg prøver.

Jeg er ved at hælde anlæg i en ny Octavia 1.8T, og det går ganske godt fremad.
Jeg løb dog ind i et problem i dag, da jeg skulle sætte 6.5" basmellemtoner i fordørene. De kan nemlig ikke være der i dybden, fordi der sidder en eller anden uaftagelig metalbøjle lige dér, hvor magneten skulle have været!!
Og løsningen er ikke bare at sætte en træplade uden på hullet i døren, da dørudskæringen som bekendt ikke er plan.
Så hvad er løsningen, hvis der ikke skal til at fremstilles et større modul af glasfiber el. lign.?

På forhånd tak :)
Avatar billede superboysen Nybegynder
20. august 2003 - 15:11 #1
mener at sony har lavet højtalere specielt til biler med lille indbygningsdybde.. men du har jo nok allerede købt højtalere
Avatar billede oasen Nybegynder
20. august 2003 - 15:30 #2
Ja, jeg har allerede et dyrt komponentsæt fra Boxster, som sad i den gamle bil også. Men måske man kan lave en eller anden ramme af et materiale. Ved bare ikke, hvad det skal være for et...
Avatar billede superboysen Nybegynder
20. august 2003 - 15:34 #3
hvor langt skal de flyttes ud..
Avatar billede a1a1 Novice
20. august 2003 - 18:58 #4
? sav et hul?

eller det er måske den til at "afstive" døren i tilfælde af uheld...

VW (audi, seat og skoda) laver dør beklædninger med højttaleren "langt ude" men om dine højttalere passer ved jeg ikke (det er runde)..

;o)
Avatar billede oasen Nybegynder
22. august 2003 - 15:38 #5
De skulle flyttes 2 cm ud - men nu har jeg købt et sæt Eartquake basmellemtoner, der lige præcis passer.
Avatar billede superboysen Nybegynder
23. august 2003 - 07:42 #6
ok det er nok også den bedste løsning... :)