Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:16 Der er 34 kommentarer og
1 løsning

Hvordan finder jeg mine e-mail?

Hej Gutter

Min computer gik død i går og nu sidder jeg så her med min harddisk i denne maskine. Maskinen vil ikke boote fra min harddisk, men jeg kan godt komme ind på den og glo filerne igennem.

Jeg er desperat efter at få fat på 2 email, men jeg kan ikke få den til at starte min "egen" outlook. Er der en som ved hvor og hvordan jeg finder mine mails på harddisken?

Jeg vil være evigt taknemmelig :)
Mvh t0P
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2003 - 13:19 #1
outlook Express -> Søg efter filer der hedder .dbx
Microsoft Outlook -> søg efter filer der hedder .pst
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:24 #2
Tusinde tak. Kan du så også fortælle mig hvordan jeg får mine mails ud af den der?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:26 #3
Hvilken windows kørete du med?

Hvis jeg var dig ville jeg køre en geninsallation af din windows oveni den allerede installeret version. Dette gør at den retter windows fejl og du skulle så kunne boote din maskine op igen og selv eksporter dine mails til en fil du så kan gemme.

Du kan nemlig ikke altid regne med at du har en .pst fil eller at den er opdateret og indeholder alle dine mails. Hvis du vil se om du har en så under MS Outlook finder du den her:

C:\Documents and Settings\NAVN\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\backup.pst

Hvor NAVN er det navn du normalt brugte til at logge på din computer med.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:27 #4
Du kan importer filen i Outlook ved at trykke på filer og vælg import-export (impoter-eksporter). Inden du sletter din disk så sørg for at alle dine mails og kontakter og det du skal bruge ligger i filen ... må jeg spørge hvor stor den er?
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:29 #5
allright.. ..tak.. ..jeg kører xp, men jeg tror ikke der er noget galt med min windows install.. ..den virkede fint i min gamle computer..

Jeg har en fil der hedder outlook.pst men den fylder kun 64kb..
20. august 2003 - 13:31 #6
Tblaster>> Outlook er ikke en del af Windows, men kommer med Office-pakken. Så en geninstallation af Windows vil ikke ændre noget i Outlook.

Til gengæld kan det være farligt at geninstallere Windows, hvis man ikke passer på slettes alt indholdet i Documents and Settings.

Så sørg for at sikre din pst-fil før du geninstallerer noget.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:31 #7
så skal du ikke regne med at der ligger noget i den ...

hvis det ikke er din windows der er noget galt med hvorfor vil den så ikke boote fra din harddisk?
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:33 #8
allright den er tom.. ..men jeg brugte altså oxo outlook express.. er der en af jer der ved hvad jeg gør ved den?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:33 #9
erikjuul ... der skal heller ikke ændres noget i Outlook ... men hvis han boot problem er årsaget af windows kan en geninstallation af windows gøre at han kan køre windows på hans computer igen og derved få adgang til sine data og tage backup. Jeg har selv gjort det de gange min computer er gået ned når jeg skulle gemme mails samt andre data.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:34 #10
Den skal du også importer til dit mailprogram, enten outlook express eller MS Outlook.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:34 #11
ja godt spørgsmål.. ..det er det vel så.. ..min gamle maskine ville bare gerne.. tænkte det måske var fordi det ikke var samme maskine..
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:34 #12
Hvor stor er den fil?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:35 #13
Er det ikke noget med at det kun er når man har arkiveret ens mails at de bliver gemt i .pst eller .dbx filen?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:36 #14
Du kan jo prøve at smide din disk i din maskine igen og se om du kan boote på den. Hvis ikke så må den komme med en fejl om et eller andet. Hvis du prøver kan du lige smide fejlen her bagefter hvis du altså får en fejl.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:39 #15
jeg får en bluescreen og at windows blir lukket for ikke at skade masinen.. ..den foreslår virusscan, chkdsk /f og at jeg fjerne nye harddiske...
20. august 2003 - 13:39 #16
Mens du har din harddisk i den anden maskine, starter du Outlook, og vælger:

Filer->Åbn, Privatmappefil (*.pst)
Vælg Outlook.pst filen fra din harddisk, og du har nu adgang til informationerne i denne fil.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:41 #17
har du evt. prøvet at køre windows i sidste kendte konfiguration eller fejlsikret tilstand? Du kan gøre dette ved at trykke F8 i startup ... vælg så først "Sidste kendte kørende konfiguration" eller hvad den nu hedder ... hvis dette ikke virker så prøv at køre den i "Fejlsikrettilstand" og prøv derefter at køre den normalt igen.

Evt. kan du i fejlsikrettilstand lave en systemgendannelse.
20. august 2003 - 13:44 #18
Pas på med alle disse forsøg med at boote fra harddisken, og især forslag om at installere noget på den, hvis de emails virkeligt er vigtige for dig.

Sørg for at få adgang til disse emails før du ødelægger mere på disken.

Så kan du altid efterfølgende få harddisken op at køre igen med en nyinstallation af Windows m.m.
Avatar billede klojs Nybegynder
20. august 2003 - 13:48 #19
Jeg vil da sige at det er nemmere at kigge efter dem på webserveren, der ligger som regel kopier indtil man selv sletter dem.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:52 #20
Til din orientering så kan han boote alle de gange på hardisken han vil uden at han ødelægger noget ... med mindre han altså har virus men så er det nok allerede for sent.

Hvis du har plads så lav en ghost af disken over på din gammel computer ... så er erikjuul også glad ...

En geninstallation af windows ændre kun in windows filerne og ikke i andre filer. Hvis du altså logger på med samme bruger når du har geninstallert som du gjorde før du geninstallerte så har du stadig alle de ting du havde på dit skrivebord før og du har alle dine programmer og du har adgang til dine mails og alle dine andre ting!
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 13:56 #21
Du kan læse om hvordan du laver en windows repair her og hvordan du sikre dig at der ikke sker noget med dine data ... det er såment meget simpel at lave en sådan repair!

http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 13:58 #22
nå.. ..nu sidder jeg her og har ikke en xp cd... ...jeg har prøvet fejlsikret tilstand og jeg får den samme bluescreen.. ..der er ikke spor af .dbx filer noget sted på disken, og de .pst filer jeg har fundet er tomme.

Jeg er vist på røven..
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:03 #23
Hvis du ikke har nogen af de filer kommer du ikke langt kun med din harddisk. Du kan evt. se om et af følgende 3 øverste programmer kan hjælpe dig:

http://www.abuys.com/calvgar/outlo.htm

Jeg vil mene at det bedste for dig ville være at få fat i din windows xp cd og så lave en windows repair. Huskl lige at læse det der står i linket i forrige kommentar inden du går i gang.
20. august 2003 - 14:05 #24
*.dbx filerne er til Outlook Express, og ikke Outlook.

Desværre må jeg give dig ret, hvis pst-filerne er tomme, er der ikke noget at gøre. Alle Outlook-filerne til backup, arkiv m.m. har alle filtypen pst.
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:05 #25
Prøv evt. også denne:

MS Outlook Express mail recovery tool.
http://www.r-undelete.com/downloads/rmd_en_10.exe
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:06 #26
Men dermed ikke sagt at de ikke ligger på computeren. Jeg har selv lige søgt min computer igennem og jeg har ingen pst filer på min computer men jeg har alle mine mails og andre ting i min MS Outlook XP. Der er et eller andet ved Outlook der gør at den ikke gemmer tingne i pst filen som den gerne skulle. Jeg har på fornemmelsen at den kun gemmer tingne i pst filer når man arkiver de forskellige ting.
20. august 2003 - 14:11 #27
tblaster>> Måske skulle vi prøve at stoppe med at øge forvirringen nu. Outlook gemmer alt i pst-filer, og de findes også på et XP-system.

Når der søges efter filer i XP er standarden at der ikke søges i skjulte filer. Udvides søgningen til også at omfatte skjulte filer, finder du også pst-filerne.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 14:18 #28
tblaster du er min gud! Det der program gør det sku.. ..eneste problem er bare at det ikke gidder gemme attachments.. ..tror det er fordi det er en demo..
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:21 #29
Det er nok fordi det er en demo ... du kan læse om det fulde program på deres hjemmeside!

Erikjuul ... jeg har ingen pst filer ... og jeg søger i alle filer også system og gemte filer ... jeg har undersøgt den mappe hvor de som standard ligger i og der er ingen :-) Wierd ikke!
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
20. august 2003 - 14:24 #30
Jeg har fundet dbx filen.. ..inbox.dbx.. ..er der en som kender et gratis prog der kan åbne den?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:25 #31
Kan outlook express ikke importer eller åben den?
Avatar billede tblaster Nybegynder
20. august 2003 - 14:28 #32
Måske dette kan hjælpe dig:
http://www.di-mgt.com.au/dbxanalyzer/
20. august 2003 - 15:06 #33
Den fil kan åbnes af Outlook.
Avatar billede t0pd0g Nybegynder
26. august 2003 - 14:00 #34
Nice tblaster...
Avatar billede tblaster Nybegynder
26. august 2003 - 14:50 #35
Du fik det til at virke eller hva?

Tak for point!