Avatar billede lars-k Nybegynder
21. august 2003 - 12:49 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Compaq Proliant 400 ny ide harddisk

Hej

Vi har lidt problemer med at tilføje en disk i en Compaq Proliant 400.

Der sidder en SCSI disk i og jeg vil gerne tilføje en ide harddisk.

Problemet er, at den vil boote fra den nye disk, som den døber C.....det er den oprindelige SCSI disk der hedder det og det er den der skal bootes fra.

Umiddelbart kan man ikke ændre på det i bios'en, hvor der kun vises tre drev - a, cd-rom og harddisk.

Måske skal den nye disk sættes som slave...?

Håber på lidt kvalificeret hjælp.

lars-k:-)
Avatar billede nmh Nybegynder
21. august 2003 - 12:53 #1
Så vidt jeg husker er det muligt at fortælle, hvilken disk, der skal bootes fra under opstart.
Er der ikke mulighed for at scsi-kontrolleren kan få det at vide?
Hver scsi-enhed har jo et nummer, og nu skal du se at fortælle, at det er den nye, der skal bootes fra.
Avatar billede lars-k Nybegynder
21. august 2003 - 13:12 #2
....jeg har bare tilføjet en IDE disk, som jeg skal spejle over på.

Hvor finder jeg lige scsi enhedens nr. - vi kører NT.

Jeg ved ikke om det med rækkefølge duer, da den nye disk jo ikke er en SCSI...
Avatar billede lars-k Nybegynder
21. august 2003 - 14:30 #3
...prøver lige en bios opdatering i morgen tidlig - måske det kan løse problemet.

Jeg vender tilbage - andre forslag er selvfølgelig velkomne:-)
Avatar billede nmh Nybegynder
21. august 2003 - 16:07 #4
Prøv i Bios, at sørge for at bootrækkefølgen scisi før ide.
Hvis den nye bliver placeret som ide-disk nr. 2 (der er 2 stik på bundkortet) sæt så cd-rom drevet på det første stik.
Avatar billede lars-k Nybegynder
22. august 2003 - 11:11 #5
Hej

Det bliver ikke før mandag morgen jeg kommer til at se på det - maskinen kører i produktionen, så for en sikkerheds skyld.

Jeg vender tilbage....
Avatar billede lars-k Nybegynder
27. august 2003 - 10:17 #6
Hej nmh

Smid lige et spørgsmål - du har jo svaret på mit spørgsmål med et kvalificeret svar.

Løsningen blev en anden - jeg har sat to mindre SCSI diske i og stripet dem til en. Det virker helt ok:-)

lars-k
Avatar billede nmh Nybegynder
27. august 2003 - 10:28 #7
her er det.