Avatar billede kim-allan Praktikant
22. august 2003 - 12:19 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Print venlig side

Hej Eksperter

jeg skal lave en print venlig side. Jeg har en formular som kan blive vidst, der skal så være en print knap, og når jeg trykker på den kommer jeg over i en ny side hvor det er sat flot op og den kan man så printe.

her er et eks

http://www.gamesupport.dk/show.asp?show=cheat&platform=3&cheat_id=10059&sub=S

Når man trykker på  print linket så kommer man til en print venlig side, også er det at jeg gerne vil vide om der er nogen der har lavet det eller kan vise mig hvordan man gør.
Avatar billede clausjul Nybegynder
22. august 2003 - 12:22 #1
Er du ikke i det forkerte forum? Der står ASP
Avatar billede lauge Nybegynder
22. august 2003 - 12:23 #2
forkert forum og for en time siden spurgte du om det samme :- ) http://www.eksperten.dk/spm/390953
Avatar billede kim-allan Praktikant
22. august 2003 - 12:24 #3
Ja asp men jeg arbejder i asp.net og det er der at det skal virke
Avatar billede kim-allan Praktikant
22. august 2003 - 12:25 #4
ja men jeg har sat point op, hvad snakker du om hele tiden "forkert forum"
Avatar billede z42cool Nybegynder
22. august 2003 - 12:40 #5
Du skal bare lave et normalt link i stil med <a href="print.aspx?id=xx">Print</a>. Dit id=xx skal naturligvis være en parameter der fortæller din print side hvad der skal printes. Print.aspx er så en side der udskriver dine data i en printervenlig facon, typisk en simpel tabel med sort tekst på hvid baggrund.
Avatar billede lauge Nybegynder
22. august 2003 - 12:43 #6
yes, et spørgsmål om en print venlig side, har jo ikke meget at gøre i et forum om ASP.NET. Dit spørgsmål handler jo om HTML og CSS.

Men for at få denne tråd afsluttet, så læs denne her side : http://www.html.dk/artikler/00009/
Avatar billede brian7up Praktikant
22. august 2003 - 13:33 #7
Du kan finde det på www.html.dk under style sheet der er flere eksempler.

http://www.html.dk
Avatar billede brian7up Praktikant
22. august 2003 - 19:38 #8
Du kan finde det på www.html.dk under style sheet der er flere eksempler.

http://www.html.dk
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. august 2003 - 21:10 #9
Du smider blot et metatag i <head> der angiver stylesheet til normal og printervenlig side:
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/default.css" media="all" />
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/print.css" media="print" />
Avatar billede odegaard Nybegynder
24. august 2003 - 21:10 #10
...skulle så måske lige nævne at med den metode, så slipper du helt for "tryk for printervenlig side" linket. Når du vælger print i menuen, benyttes automatisk det andet stylesheet.