Avatar billede ribo Nybegynder
22. august 2003 - 19:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Formmail hos b-one

Dette script ligger hos b-one under support. Hvordan kan jeg lige bruge det, når jeg ønsker en formmail på websiden ??

<FORM method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.domain.dk/nyside.html">
</FORM>
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 19:38 #1
Ud over ovenstående kode tilføjer du dine egne input-felter. Disse skal stå mellem form-tagene.

"dit-domæne.dk" ændres til dit domæne
"din@e-mailadresse.dk" ændres til modtager e-mailadressen
"Her kan du skrive en emne-tekst" ændres til den tekst du ønsker der skal stå i subject af mailen.
"http://www.domain.dk/nyside.html" ændres til url'en til den side, du ønsker brugeren skal sendes til, når formularen er sendt.
Avatar billede ribo Nybegynder
22. august 2003 - 19:44 #2
Kan disse input felter laves i Frontpage eller skal de skrives direkte i scriptet. kan du evt. lave et eksempel?
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 20:00 #3
Du kan sagtens lave det i frontpage.

Her kommer et eksempel:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<title>Kontakt formular</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<form method="post" action="http://www.dit-domæne.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="din@e-mailadresse.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="Her kan du skrive en emne-tekst">
<input type="hidden" name="redirect" value="http://www.domain.dk/nyside.html">
<table width="300" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
  <tr align="center">
    <td colspan="2"><h1>Kontakt mig...</h1></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="63" align="right"><strong>Navn:&nbsp;</strong></td>
    <td width="231"><input name="navn" type="text" id="navn" size="30"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><strong>E-mail:&nbsp;</strong></td>
    <td><input name="email" type="text" id="email" size="30"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right"><strong>Mobil:&nbsp;</strong></td>
    <td><input name="mobil" type="text" id="navn3" size="30"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td align="right" valign="top"><strong>Besked:&nbsp;</strong></td>
    <td><textarea name="besked" id="besked"></textarea></td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td colspan="2" align="right">&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr align="center">
    <td colspan="2"><input type="submit" value="Send"></td>
  </tr>
  <tr align="center">
    <td colspan="2">&nbsp;</td>
  </tr>
</table>
</form>
</body>
</html>


Hvis du benytter eksemplet skal du stadigvæk ændre de ting jeg skrev i tidligere besked.
Avatar billede ribo Nybegynder
22. august 2003 - 20:11 #4
under test af formularen - kommer følgende fejlmeddelse efterfølgende

Error: Bad/No Recipient
There was no recipient or an invalid recipient specified in the data sent to FormMail. Please make sure you have filled in the recipient form field with an e-mail address that has been configured in @recipients. More information on filling in recipient form fields and variables can be found in the README file.
--------------------------------------------------------------------------------

FormMail V1.92 © 1995 - 2002 Matt Wright
A Free Product of Matt's Script Archive, Inc.
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 20:19 #5
Hvilken modtager e-mail brugte du? Du skal sandsyneligvis en som svarer til domænet. F.eks. hvis dit domæne er eksperten.dk, skal e-mail adressen f.eks. være ribo@eksperten.dk. Mens ribo@hotmail.com ikke vil virke.
Avatar billede ribo Nybegynder
22. august 2003 - 20:25 #6
Du har ret i at dette løser problemet. Jeg skal nu blot finde eller oprette e-mail adresse hos b-one.dk. Mange tak for hjælpen! Send lige et svar, så du kan få dine velfortjente point!
Avatar billede whatever Nybegynder
22. august 2003 - 20:35 #7
svar.
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester