Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 02:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fuldstændig slet af en kontakt/person i messenger

Hejsa!

Hvordan sletter man en kontaktperson i messenger fuldstændigt?

Jeg er klar over, at man kan bloker og sågar flytte kontaktpersoner til "liste over personer, der ikke kan:
se min online status, sende meddelelser til mig".

Men hvordan slettes en person fuldstændigt/100% fra ens messenger program? Er det overhovedet muligt? Funktionen hælp i messenger skriver det ikke er muligt, når man er på modpartens liste.

Kan du hjælpe?
Avatar billede connie Nybegynder
24. august 2003 - 02:38 #1
Slette venner på listen?

Højreklik på vennens navn, og vælg Slet ven. Du kan også slette en ven ved at vælge navnet og derefter klikke på Rediger -- Slet.

Hvis du vil slette en hel gruppe af venner, skal du klikke på Rediger -- Grupper.
Avatar billede connie Nybegynder
24. august 2003 - 02:42 #2
Glem det bare, er for træt, det var et andet program *G*
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 02:42 #3
Tak, men det er desværre ikke helt nok. Som du beskriver, så flyttes personerne bare over til en list som, ja godt nok ikke kan se eller skrive til een. Det er jeg klar over. Jeg ønsker at slette HELT fra programmet.
:-)
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 02:42 #4
ok *G*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 11:50 #5
Du skal sørge for at der er kryds i den med "det er kun personer på min liste med tilladte personer.....". Derefter finder du brugeren i det højre vindue, høreklikker og vælger slet.

Dog skal du være opmærksom på at brugeren vil kunne se din online status og endda snakke med dig hvis du på et tidspunkt fjerner kryds i "det er kun personer på min liste med tilladte personer.....". Grunden er den at du jo på et tidspunkt HAR sagt ja til at brugeren må se din online-status, og vedkommende har dig inde som kontaktperson. (har selv prøvet det)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 11:51 #6
Og det er i
messenger | funktioner | Indstillinger | fanebladet "beskyttelse af personlige oplysninger
at du gør disse ting.
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 12:00 #7
Til tonnybrandt. Virker ikke, desværre!

Når jeg har den pågældende person i højre vindue (messenger | funktioner | Indstillinger | fanebladet "beskyttelse af personlige oplysninger), så har jeg ikke mulighed for at vælge slet funktionen, når jeg højreklikker på personen. "Slet" er gråt og dermed ikke aktivt.
Jeg har fundet ud af, at man må bede den pågældende person om at slette een fra hans/hendes kontaktliste, og så er det muligt, at bruge slet funktionen, når man højreklikker og så er personen 100% slettet.

Mit spørgsmål er så om det er muligt at slette 100% uden man får "hjælp" fra den pågældende person?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 12:02 #8
He he, jeg har faktisk selv 3 sådanne kontakter. Jeg undersøger sagen og vender tilbage hvis jeg får slettet mine.
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 12:05 #9
Tak :-)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 12:46 #10
Tjaa... jeg må give dig ret i at det kræver at vedkommende fjerner en fra vedkommendes kontakt liste. Jeg har været mange steder og fandt endda en "orm" som virkelig kan gøre ting og sager i msn, men ingen steder kan man omgøre at man har givet lov til at en person kan se din status og snakke med dig, hvilket lader til at være det der skal til. Der er et meget stort forum www.mess.be men heller ikke her var der hjælp at hente.

Det eneste der lader til virke vil være eksportere sine kontaktpersoner, slette sin konto, og oprette en ny med et anden email-navn, og derefter importere sine kontakter igen. De vil dog alle få spørgsmålet om de vil tilføje dig som kontaktperson. På den måde er du sikker. Jeg checkede og slettede personer kommer ikke med ud på listen. Kun de "ikke slettede".

Jeg tror måske at dette skridt er lidt drastisk. Jeg vil ihvertfald ikke gøre det, men det er den eneste mulighed jeg ser, uden hjælp fra de personer du vil slette.
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 13:03 #11
Jeg er ikke så interesseret i at slette min e-mail og oprette en ny.

Men du skal have tak for din hjælp :)
I give up!!!!!!
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
24. august 2003 - 13:13 #12
Velbekomme. Jeg vil så også sige at jeg synes det er en "bug" i hele systemet. Man burde kunne fortryde en tidligere accept og dermed totalt fjerne alle spor af vedkommende, men det kan man altså ikke. Man må håbe at de får den funktion med i en senere version.

Takker for point :-)
Avatar billede anne Nybegynder
24. august 2003 - 13:14 #13
Enig!
Avatar billede P. Jensen Praktikant
13. april 2020 - 16:15 #14
Hej...
Jeg har en IPhone 7 og en IPad og har et spørgsmål til messenger. Nogle personer jeg har skrevet med i messenger, men vi er ikke venner, dem kan jeg se øverst i messenger, når de er på. Kan jeg fjerne det eller er jeg nødt til at blokere dem?