Avatar billede bocker Nybegynder
24. august 2003 - 17:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

IIS og offline browsers

Er der nogen der har en løsning på, hvordan man forhindrer f.eks. en offline browser som WebZIP kan downloade hele ens hjemmeside?

Ved ikke om der er noget opsætning i IIS, hvor man kan sige at disse spiders skal nægtes adgang... Anyone?
Avatar billede nmh Nybegynder
24. august 2003 - 17:38 #1
Hvis der er adgang for almindelige brugere på dit web-site, så kan du ikke forhindre at nogle henter det hele.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
24. august 2003 - 18:08 #2
Som nmh - er der normal adgang for brugere kan siden hentes... men det er nok minimalt hvor meget man får ud af sådanne programmer.

Det er jo ikke serverside filer som fx .asp de programmer henter - det er kun den generede html-kode samt billeder. Disse ting kan man jo alligevel hente ved at sige vis -> kilde samt kopiere billederne.
Avatar billede bocker Nybegynder
28. oktober 2003 - 14:07 #3
Har fundet en løsning, så snupper lige selv de points igen.

Hvis nogen skulle have samme problem, så kan det løses med ISAPI filteret IIS Rewrite.

@unknown_someone : Jeg er nok klar over de ikke får selve asp koden. Men samtidig får de alt andet der er tilgængeligt på sitet, og alt efter hvor meget data det drejer sig om, så er det noget der hiver trafikken op, når en bruger bestemmer sig for at gøre det.