Avatar billede modulizer Nybegynder
19. december 2000 - 14:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

menu der ruller over frame/iframe

Jeg prøver at lave en menu i ren HTML/DHTML hvor undermenuerne rulles ud som på en ganske normalt Windows menu.

Mit problem er bare at jeg gerne vil havde menuen til ruller over en frame eller endnu bedre en iframe.

Jeg har prøvet stort set alt. z-index, transparent m.m. og vil hører om der er nogle af jer eksperter der kan løse dette problem.
Avatar billede staz Nybegynder
19. december 2000 - 14:49 #1
Den er tricky men du kan finde løsningen på enten www.netcoders.dk eller www.glassdog.com. På sideste nævnte adresse er der ihvert fald en fed rulle menu der følger med når du bruger dine scrollers

------ staz ------
Avatar billede sanne Nybegynder
19. december 2000 - 15:09 #2
Jeg har lige lavet sådan en menu. Opskriften findes på følgende side:

http://www.webreference.com/dhtml/dynomat/hiermenus/

Den virker fint i frames.

Avatar billede modulizer Nybegynder
19. december 2000 - 20:37 #3
Ja Sanne kender godt din løsning... men den kræver der ligger et lille stykke script på alle sider som kalder parent frame for at se hvad man trykker på.

Den løsning jeg fisker efter går ud på at havde alt script i parent som kan rulle ud over en anden frame.

hmmm, måske kan det slet ikke lade sig gøre.
Avatar billede sanne Nybegynder
19. december 2000 - 20:40 #4
Jeg har lavet menuen i en side der er delt i to frames: en header og en main frame. Selve menuen ligger i headeren, og kun den indeholder scriptet. \"rul ned\"-menuerne kommer i main framen, ligegyldigt hvilke sider den indeholder, så længe det er sider indenfor dit eget domænenavn. Men det er måske ikke sådan du havde tænkt dig det?
Avatar billede modulizer Nybegynder
19. december 2000 - 20:49 #5
Nope

Problemet med den version er at man SKAL ligge script ind på alle sider som kalder hoved scriptet i headeren ellers har siderne jo ikke noget at vise.

OK, jeg tror nu at det er det nærmeste man kan komme på løsningen så du får poin og et tak for hjælpen :)
Avatar billede sanne Nybegynder
19. december 2000 - 21:15 #6
Jeg er ved at lave en side, den er langt fra færdig, men den kan da ses på adressen www.antilopeit.dk/it-quinder

Der er der kun et script i den ene fil der ligger i headeren.

Ellers så prøv at forklare lidt mere om hvad det er du vil have, det må da kunne lade sig gøre
Avatar billede modulizer Nybegynder
20. december 2000 - 17:33 #7
Det er faktisk en ret elegant løsning en af de bedere jeg har set, men det jeg mener er en løsning der ligger sig over frames...

Hvis du laver en almindelig rolldown ved hjælp af en select i en form og ligger den tæt på en frame vil du kunne se hvad jeg mener. Den kan rulle over en frame den kan endda rulle ud over selve explorer vinduets størrelse.