hey der... lad mig gøre det kort. Min PDC er en NT, og klienterne er 2k.(projekt miljø) jeg skal ha' lavet et script. Har prøvet det før, kan bare ikke huske hvordan, og har selvfølgelig smidt min dokumentation væk... Scriptet skal være kunne følgende: - Være til alle brugerene (35 dette tilfælde) - kunne tjekke og prompte om evt. installation er Office pakken.
links, posts ALT er velkommen.... på forhånd tak
P.S. nej tak til kixtart, grundet vores tidsplan =) Har desværre ikke tid til at lære det at kende.
Du går i NT-manager og skriver navnet på dit logon-script og tilføjer:
start navn.vbs
Du skal skrive den fulde sti til VBScriptet. I scriptet skal der skrives:
Dim objFSO Dim objRootFolder Dim objFileLoop Dim boolFoundIt
Set objFSO = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objRootFolder = objFSO.GetFolder("C:\") Set objFSO = Nothing boolFoundIt = False For Each objFileLoop In objRootFolder.Files If UCase(objFileLoop.Name) = "FILNAVN DU SØGER PÅ EX. WINWORD.EXE" Then boolFoundIt = True Exit For End If
Next Set objFileLoop = Nothing Set objRootFolder = Nothing
If boolFoundIt Then MsgBox "WORD FINDES......" Else MsgBox "WORD ER IKKE INSTALLERET" End If
hmmm... webcon: NT manager ??? Hvor har den sjovt nok ikke.... mener du user manager eller hva ?? Og du siger følgende "Du skal skrive den fulde sti til VBScriptet." Det er da også fint, men hvor ????
schubert : jeg nævner blandt andet jeg har lavet scripts før, altså jeg mangler så ikke det meste af det grundlæggende =)
Nu er det et stykke tid siden jeg har rodet ned NT-servere, men jo, det må være i User Manager, hvor du skriver dit login-script for hver enkelt bruger, ex. login.bat.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.