Avatar billede januskh Nybegynder
19. december 2000 - 15:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udtræk liste over rapporter i en MS Access

Hejsa...

Jeg har fundet ud af at man kan udskrive de rapporter, som man har oprettet i en MS Access Database. Det ser således ud:

Dim ac As Access.Application
Set ac = New Access.Application
  ac.OpenCurrentDatabase \"D:\\DB1.MDB\"
  ac.DoCmd.OpenReport \"Rapport1\", acViewNormal
  ac.CloseCurrentDatabase

I dette tilfælde forbinder jeg til Access databasen, vha. OpenCurrentDataBase og på efterfølgende linie åbner og udskriver jeg rapporten. Men, men... det kræver, at jeg ved hvad rapporten hedder! \"Rapport1\"

Nu kommer mit problem så; Er der nogen som evt. ved hvordan jeg udtrækker en liste over de rapporter som findes i MS Access databasen? Kan du hjælpe?

Med venlig hilsen

Janus Kamp Hansen
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
19. december 2000 - 16:14 #1
Hvis laver en query

Select name
from msysobjects
where type = -32764;

den skulle give en liste over dine rapporter.

du kan også få denne tabel frem i Access, options -> view -> systemobjects

PS: hils Jacob fra Uffe

Avatar billede januskh Nybegynder
21. december 2000 - 08:31 #2
... hvis jeg i Visual Basic laver din query, vha. af et recordset så får jeg følgende fejl:
Record(s) cannot be read; no read permission on \'msysobjects\'. Kender du noget til det?

Du har ret i, at hvis man laver query i Access, så kan man se listen, og den kunne jeg såmen bare trække over. Men det er lidt en \"dirty\" måde at gøre det på, idet der så skal ligge en fast forespørgelse i basen.

PS: Jeg skal nok hilse Jacob, når jeg ser/snakker med ham...
Avatar billede januskh Nybegynder
21. december 2000 - 09:10 #3
Jeg har fundet en løsning...