Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 20:54 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

IBM DPTA-373420 37GB harddisk søges

Til en reparation søges en af ovennævnte harddiske i funktionsdygtig stand. Det SKAL være den model, ingen andre kan bruges.

Som betaling tilbyder jeg en fabriksny 80 GB harddisk, eller 500 kr, plus 100 points.

Henvendelse pr e-mail stage (at) sternberg.dk eller her.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2003 - 20:57 #1
Hvorfor ikke bare skrive email korrekt?

stage@sternberg.dk
Avatar billede viciodk Praktikant
30. august 2003 - 20:59 #2
Naturligvis for at undgå spam. Har du nogen ide om hvor mange spam-søge-robotter der undersøger nettet for "mailto:"?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2003 - 21:01 #3
Sorry - har altid bare skrevet min mailadresse og har aldrig fået spam :)
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 21:04 #4
viciodk: korrekt! (too late now, I guess...)
Avatar billede ralph4 Nybegynder
30. august 2003 - 21:11 #5
Tror nok jeg ved hvorfor du ikke kan finde subj. det nummer du henviser til er en 34 Gb, den på 37 Gb har nummer IBM DPTA-353750 - har ikke en dyt forstand på det, men google er din ven
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 21:16 #6
har prøvet google uden held. Er selv IT forhandler og ingen af mine leverandører har den mere.
Det er min tastefejl: du har ret, 34.2 GB, mit partnummer er korrekt.
Avatar billede levithan Nybegynder
30. august 2003 - 21:17 #7
Jeg vidste ikke at imb havde lavet en 37 giga disk

Jeg står selv og mangler en 34.2 giga model DPTA-373420 harddisk da den gamle ikke kan mere :(  så hvis der er flere som vil sælge vil jeg også gerne høre fra jer
Avatar billede levithan Nybegynder
30. august 2003 - 21:23 #8
cstern... hvordan er din i stykker ? min spinner fint op men når den skal sige den der "GREEEEE" lyd  siger den bib og spinner ned og op igen
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 21:29 #9
der er intet liv i den (det er en af mine kunders diske) og den er sendt til en recovery-ekspert som har bedt mig skaffe en identisk disk for at kunne redde indholdet.
Avatar billede levithan Nybegynder
30. august 2003 - 21:33 #10
ok da  men det er tit svært at udskifte pladerne hvis man ikke er i det rigtige miljø. støv kan være dræbende + pladerne skal være afballanceret og ellers koster det kassen hos proff. data recovery firmaer.
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 21:35 #11
ja.
Avatar billede ralph4 Nybegynder
30. august 2003 - 21:43 #12
rigtige mænd tager ikke backup, rigtige mænd græder
Avatar billede ralph4 Nybegynder
30. august 2003 - 21:52 #13
Hvad koster sådan en recovery, hvis de priser jeg har hørt er rigtige, ville en ½ sides annonce i en landsdækkende avis, eller PC blad vel ikke vælte budgettet.
Nu ved jeg ikke hvor stort dit firma er, men du kunne måske selv betale 3-4000 for at få dit logo og navn i avisen
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 22:01 #14
Det koster 2.000 plus moms i start-up, uanset resultatet. Herefter efter tilbud.
Hos IBAS koster det normalt 4.000 at se på disken og op til 50.000 at redde den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. august 2003 - 22:25 #15
cstern> igen - jeg undskylder. Men på den anden side....
http://www.stagesternberg.dk/kontakt.html ????
Avatar billede cstern Nybegynder
30. august 2003 - 22:31 #16
john_stigers: Forskellen er at man ikke automatisk kommer til min hjemmeside, hvorimod siderne her på eksperten er højt eksponeret og derfor scannes ofte. Uanset hvad så formindsker det sandsynligheden for at man kommer i en spammers telefonbog hvis man ikke skriver sin e-mail adresse i et åbent forum. Du kan jo prøve at oprette en gratis hotmail adresse og offentlig gøre den på et par offentlige steder som dette og se om der pludselig kommer uønsket mail.
Avatar billede levithan Nybegynder
30. august 2003 - 22:36 #17
Til orintering har jeg for ikke så længe siden taget kontakt til et norsk Datarecovery firmer og her er deres svar. Det lyder umiddelbart lidt billigeree

Hei XXXX

Takk for din henvendelse angående datarekonstruksjon.

Vogon utfører profesjonell rekonstruksjon med spesialverktøy for å redusere risiko og for å hente ut maksimalt med data. Det er alltid vanskelig å angi en eksakt pris for komplett rekonstruksjon uten at vi først gjør en analyse av disken her i vårt laboratorie. En slik analyse koster fra Nkr. 1000,- og tar 3 dager fra vi mottar disken på vårt kontor. Vedlagt finner du bestillingsskjema og mer informasjon om tjenesten.

Prisen for en rekonstruksjon avhenger av omfanget av skaden og varierer fra noen få tusen til flere titusen. Det er umulig å si sikkert hvor mye arbeid som må til for å rekonstruere dine data. Vi må alltid få disken inn til vårt laboratorie for en analyse før vi sikkert kan gi deg en tilbakemelding om prisen. Derfor har vi heller ikke noen priser på vår webside. Vi har gjort saker for privatpersoner hvor vi har redusert prisen og forlenget tiden på rekonstruksjonen, men dette må i så fall vurderes ut i fra analysen.

Du må gjerne fakse oss bestillingen eller bekrefte på telefon. Vi bestiller dermed opphenting med UPS hos deg og organiserer med forsendelsen. Alt du trenger å gjøre er å levere pakken til sjåføren. Vennligst fyll ut side 3 og 4 fra bestillingsskjemaet og legg ved disken.

NB! Sender du pakken på egenhånd er det veldig viktig at du sender med tollpapirer. Hvis ikke kan pakken bli forsinket i tollen i flere dager. Tollpapirene kan jeg fakse til deg.

Husk å pakke disken i dobbelt lag med støtabsorberende materiale!

Ta gjerne kontakt med meg hvis noe er uklart.

Med vennlig hilsen
Marianne Hajem
Kundeservice

(See attached file: 10263-DRFAX.pdf)

---------------------------------------------------------------
Vogon International AS
http://www.vogon-international.com
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2003 - 20:04 #18
cstern> det er skam allerede gjort:
http://exp.dk/spm/394739
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2003 - 20:05 #19
og andre steder på E
Avatar billede cstern Nybegynder
31. august 2003 - 20:07 #20
??? - sorry, jeg er ikke helt med...
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. august 2003 - 20:16 #21
"Du kan jo prøve at oprette en gratis hotmail adresse og offentlig gøre den på et par offentlige steder som dette og se om der pludselig kommer uønsket mail."

Jeg har ikke fået uønsket mail.
Avatar billede cstern Nybegynder
03. september 2003 - 09:29 #22
Harddisken er fundet hos en forhandler af brugt udstyr. Lukker derfor spørgsmålet.