Avatar billede droopy Nybegynder
31. august 2003 - 20:41 Der er 6 kommentarer

ISP Mail Server

Hej Eksperter

Jeg vil lige høre efter noget. Hvis nu man har over 20 domæner man selv skal hoste mail for på linux, hvilken mail server vil så være bedst, og mest sikker?

-DroopY
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2003 - 21:20 #1
Hmmm, jeg ville nok kikke på Qmail, men det er lidt et spørgsmål om smag
Avatar billede mfalck Praktikant
31. august 2003 - 22:20 #2
postfix er også god til flere domæner.
Avatar billede mfalck Praktikant
31. august 2003 - 22:23 #3
ellers er der sendmail - det er nok den mest udbrede mailserver hos ISP'ere
Avatar billede droopy Nybegynder
01. september 2003 - 09:15 #4
Jeg har hørt at sendmail ikke skulle være så nem at sætte op. Men self. man skal også arbejde for at det kan blive godt.

Vil gerne vide lidt om hvad i andre syntes om de mail systemer i anbefaler.

Har kigget lidt på qmail og på postfix.

-DroopY
Avatar billede mfalck Praktikant
01. september 2003 - 09:18 #5
well - du kan altid spørge på exp hvis du har problemer med sendmail :-)

Angående postfix så synes jeg det er en god mailserver. Den er nem at konfigurere , understøtter alle de ting en moderne mailserver skal kunne (SASL, Maildirs, LDAP/SQL interface). Den performer rimeligt - men hvor godt den skalerer ved jeg ikke.
Avatar billede mfalck Praktikant
01. september 2003 - 10:32 #6
se evt her for en præsentation og sammenligning med qmail:

http://catpipe.net/presentations/postfix/