Avatar billede mr_white Nybegynder
01. september 2003 - 15:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

*@domain alias

Jeg sidder og leger lidt rundt med Exchange 2003 standard. Og har brug for at alle indkommende mails til et bestemt domain ender i en bestemt mailbox. (bortset fra evt. brugere)

Tanken er at den skal opfoere sig praecist som naar man saetter et * alias op som forwarder for et domain til en bestemt email. Hvilket plejer at vaere en ret simpel operation paa div. andre mail servere.

Hvordan opsaetter jeg dette?

Hvis nogen ved hvordan det foregaar paa exchange 2000 er det ogsaa ok. Har en fornemmelse af at de opfoere sig rimligt ens.

Hygge
Hvid
Avatar billede venturer Nybegynder
01. september 2003 - 15:19 #1
Det kan ikke lade sig gøre :)

D.v.s. Det er ikke en indbygget feature i Exchange 2000 (jeg har ikke fået kigget nok på 2003 til at kunne svare nøjagtigt).

For at få den funktion du leder efter i EXCH2K skal du til at scripte lidt. Der skal laves en event sink som opsnakker al indgående mail og sender det til den samme mailbox.

Til formålet opretter du en ny SMTP. scriptet skal køre på denne SMTP.
Din primære SMTP modtager post, fordeler til de forskellige brugere, og skal så konfigureres til at forwarde post til ukendte modtager til din nye SMTP hvor scriptet så vil gøre som du ønsker.
Avatar billede mr_white Nybegynder
01. september 2003 - 15:24 #2
Ja okai jeg taenkte godt nok lidt i den retning, men havde en ide om at det maatte kunne goeres nemmere.

Well det vil jeg proeve. Har du evt. et forslag til hvordan saadan et script kunne se ud? Jeg kan forestille mig et gevaldigt mail loop hvis jeg laver en fejl.

Mvh
Hvid
Avatar billede venturer Nybegynder
01. september 2003 - 15:33 #3
Er i gang. Det er her på sitet ét eller andet sted :)
Avatar billede venturer Nybegynder
01. september 2003 - 15:35 #4
Her var den:
http://support.microsoft.com/?kbid=324021

Gælder både for Exchagne 2000 og 2003.

God fornøjelse :)
Avatar billede mr_white Nybegynder
01. september 2003 - 15:38 #5
Great :)
Jeg takker og bukker. Tror da faen jeg ikke lige kunne finde det. "Catchall" Mailbox Sink var ikke lige den term jeg foerst ville komme i tanke om.

Hygge