02. september 2003 - 16:04Der er
13 kommentarer og 1 løsning
hjælp med opsætning af router
Jeg har lige fået installeret mig en tele2adsl forbindelse, som er noget af deres nyeste adsl, det foregår ved hjælp af et modem der går direkte ind i netkortet. Der skal ikke ringes op eller noget man er bare på hele tiden. Mit problem er opsætning af min router en 'D-Link Dl-604', før da jeg havde tdc bredbaand var det intet problem, der var det bare indtastning af pppoe oplysningerne, brugernavn og password. Men da det ikke er det samme med denne løsning ved jeg ikke hvad jeg skal gøre, jeg ville være meget taknemlig for al hjælp herindefra.
Hvis det er tilfældet går du ind i ring aldrig op i funktioner i eksplore.!!! Kig under egenskaber for net kortet, og sæt hent automatisk op adresse, gateways skal du bare deaktivere..
nej jeg havde også adsl førhen, men der skulle man ringe op før man blev logget på. Her er man bare på hele tiden, derfor ved jeg ikke hvad indstillingerne i routeren skal være. Har prøvet lidt frem og tilbage men intet virker indtil videre.
internettet virker fint hvis jeg bare sætter stikket fra mit modem ind i pc'en, men jeg vil ha det til at virke gennem min router da jeg har flere computere der skal bruge internet.
Du skal sætte din router op rigtigt. Den skal sættes op til den rigtige IP-opsætning fra Tele2. Måske har de en dhcp-server, men jeg tror mere, du har fået oplyst en IP-adresse, m.m. Så skal routeren have denne information indlæst. På din side (dit eget lokal-net) skal routeren sættes op så den automatisk sender IP-opsætning til din/dine computere. Jeg har en D-link router stående hjemme (jeg venter på at få ADSL fra Tele2). Jeg går på senere efter at have læst vejledningen, der følger med.
Ok, så venter jeg med at pakke min egen router ud. Jeg har adsl fra TDC og har nu ventet siden midten af juli, på at få skiftet til Tele2. Måtte du også vente længe?
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.