Avatar billede vind Nybegynder
02. september 2003 - 17:36 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Et sært ord på engelsk!

Jeg sidder med en dansk tekst der skal oversættes til engelsk, og ordet "gennemspilles" dukker op.
Jeg kan simpelthen ikke finde ordet i nogen ordbøger, men mon I ved det??
Det kommer i sammenhæng med at det er et tema som gennemspilles i en novelle.

Venlig hilsen
Andreas.
Avatar billede omen Nybegynder
02. september 2003 - 17:38 #1
Prøv at skrive sætningen hvori ordet fremkommer! Vil gøre det lidt lettere for dem som kan hjælpe!
Avatar billede vind Nybegynder
02. september 2003 - 17:42 #2
Temaet gennemspilles flottest i novellen om den 17-årige Julie, som......

Ok, det er som skrevet ordet "gennemspilles", som jeg leder efter! :)
Vh. Andreas.
Avatar billede omen Nybegynder
02. september 2003 - 17:48 #3
Hmm, beats me! Men husk, at novelle på engelsk er 'short story', hvor det engelske ord 'novel' betyder roman! Den fejl laver mange :-)
Avatar billede ird Praktikant
02. september 2003 - 17:50 #4
Hmm kan heller ikke lige finde et andet ord end "played" evt
Avatar billede torben.s Nybegynder
02. september 2003 - 17:56 #5
hvad med performed?
Avatar billede running_fast Nybegynder
02. september 2003 - 18:08 #6
The theme is best portraited in the short story about the 17 years old Julie, who
Avatar billede bufferzone Praktikant
02. september 2003 - 18:10 #7
The Theme is best described in the novell
The Theme is best performed in the novell

lidt afhængig af betydning
Avatar billede vind Nybegynder
02. september 2003 - 18:11 #8
Super - det er bare fint!
Har brugt running_fast's eksempel, men I kan dele de sparsomme point, jer der har lagt et rigtig svar... :)

Vi ses, mange tak for hjælpen til alle!!

Mvh
Andreas Vind.