Avatar billede tjalle Nybegynder
03. september 2003 - 09:45 Der er 1 kommentar

Grabberkort til DVD-redigering mm.

Hejsa;

Jer på skolen hvor jeg arbejder skal vi til at have lagt nogle af de gamle VHS/Betamax dokumentarer samt klip fra alm. DVD ned på nogle brændbare DVD'er. Det er lærerenes egen opgave at gøre dette, men jeg skal sørge for at udstyret skal kunne klare det.

Jeg har dertil indkøb en pc med DVD-drev samt en Ricoh DVD-brænder. Til brænderen hører NERO.

Hvad skal jeg bruge derudover? og hvad...?

* jeg skal vel bruge et grabberkort, men hvad skal det være for noget, er der noget software der er bedre end andet?

"points deles imellem folk der deltager i debatten..."
Tj.
Avatar billede overchord Nybegynder
03. september 2003 - 10:07 #1
Det afhaenger totalt af hvilken form for video-afspiller du har. Afhaenging af dette skal du have et framegrabber kort der kan haandtere input fra denne/disse videoer. Kvaliteten af framegrabber-kortet er ret vigtig for kvaliteten af hvad du optager.
Der er mange ting der skal passe rimeligt fornuftigt sammen mht signaler fra videoen billedstoerrelser mm for ta du faar et godt resultat.
Der er mildest talt et hav af kort der kan haandtere forskellige input, saa jeg vil anbefale dig af laese lidt mere om det inden du gaar ud og koeber noget.
Et sted du kan starte med at kigge er her:
http://www.datx.com/
Det betyder ikke at det noedvendigvis er dette produkt du skal bruge - temmeligt sikkert overkill - men der er nogle gode forklaringer rundt omkring paa dette site.
Go fornoejelse