03. september 2003 - 17:39Der er
16 kommentarer og 2 løsninger
Deling ADSL 2 netkort XP
Jeg sidder med min kære windows XP server... men om den gider og dele mit internet...
næ nej
har kørt den fine guide op til flere gange men uden resultat... computerne kan ikke engang se hinanden på netværket... Jeg fatter det simpelthen ikke... :(
Nu skal vi se om jeg kan huske det *G* 1) På netkortet til internettet sættes kryds i internetdeling 2) På den anden computer sættes default gateway til det interne netkort på computeren der deler forbindelsen 3) Prøv evt at disable firewall for at se om det er den som lukker forbindelsen
selvom jeg fjerne alle andre maskiner fra netværet.. så jeg laver et minilan meller en maskine hub og så server.. uden internet.. så kan de stadig ikke se hinanden... også selv om jeg giver fast ip...
du har sat computerne sammen !(det har du) du sætter din computer nr 2 til at hente ip-adresse dynamisk.
på computer nr. 1 der har du forbundet til boomtown -> så går du i engeskaberne for det netforbindelse og aktiverdeling. når det så er gjort så skal du genstarte begge computere (så skulle det altså køre)
jo det er det faktisk, for netop ved at opdater så bliver der jo rettet nogle fejl i systemet. ved ikke om min hjælp var til noget men ligger et svar. ellers marker mit navn og tryk afvis
I laaaaaaaaaaangt over halvdelen af alle spørgsmål er spørgeren da en utrolig vigtig faktor for at kunne løse problemer.... Det skal da ikke til at være en ny tendens på eksperten.dk at spørgeren selv tager halvdelen af pointene
Herfra en hurtig opfordring til at oprette et spørgsmål med de resterende 30 point til kenp
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.