Avatar billede mesterlars Nybegynder
03. september 2003 - 17:55 Der er 3 kommentarer

clipboardData.setData virker kun lokalt?

Hejsa eksperter.

Sidder og roder med at kopiere en tekst til clipboardet.
Følgende HTMLside virker fint, hvis den ligger lokalt på mit drev. (der skrives 'Hallo' i en alert)

Hvis jeg derimod lægger den ud på min localhost og kører den virker det ikke (Der skrives 'null' i min alert)

Hvordan får jeg det til at virke?

----

<a href="java script:;" onclick="copyToClipBoard();">tryk her</a>

<script language='javascript'>
function copyToClipBoard()
{
    strdata = window.clipboardData.getData('Text');
    if ((strdata != null) && (strdata != ''))
    {
        window.clipboardData.clearData();
    }
    window.clipboardData.setData('Text', 'Hallo');

    var hej;
    hej = window.clipboardData.getData('Text');
    alert(hej);
}
</script>
Avatar billede roenving Novice
03. september 2003 - 18:02 #1
Jeg kan ikke se noget som skulle gøre forskel fra lokal til localhost, så det må vel handle om sikkerheds-et-eller-andet ...

Har du prøvet at lægge det i en hta-fil i stedet for htm/html ?-)
Avatar billede =maddog= Nybegynder
03. september 2003 - 18:19 #2
html sider der kører over http-protokollen er sand-boxed. Det vil sige de kun må "lege" i den "sandkasse" de er anbragt i - altså domæne.
Derfor kan du f.x. heller ikke eksekvere lokale programmer  eller (som i dit tilfælde) læse eller skrive lokale filer uden særlig tilladelse fra brugeren.
En sådan tilladelse kan opnåes ved at få sit script signed (underskrevet) af et godkendt institut som f.x. Verisign. Det koster kassen.
Appletter er sandboxed på lignende vis, men Flash er vist ikke. Det er jo kun et sprøgsmål om tid før en smart fyr laver et hostile script og afvikler det med Flash og så er den skid slået.
Avatar billede moejensen Nybegynder
23. april 2004 - 19:52 #3
lukketid