Avatar billede repsac Nybegynder
03. september 2003 - 21:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad hedder <a name="interntlink"> på "FrontPage'sk"?

Tjaeh, et lille raskt spørgsmål:

Hvad hedder knappen, eller hvad der end skal til, for at man i FrontPage kan lave et "internt link" -- eller hvad det nu hedder.

Du ved hvad jeg mener...

min_fil.html:
<a href="#t">link til teksten</a>
Blah...
<a name="t">Teksten</a>

...

Jeg skal forklare en uvidende FrontPage-person-ting om det, og kunne derfor godt lige tænke mig at vide hvad det hedder på "FrontPage'sk".

På forhånd tak.

Casper
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:46 #1
Det hedder indsæt hyperlink og er en ikon med et kædelink
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:46 #2
En jordklode med et kædeled foran
Avatar billede -mundi- Nybegynder
03. september 2003 - 21:50 #3
det hedder et anchor (anker)
Avatar billede repsac Nybegynder
03. september 2003 - 21:53 #4
-muddi-: jf. http://www.html.dk/dokumentation/html4/tags/a/ er det "a" der står for "anchor", ikke det specielle interne link...

bufferzone: "En jordklode med et kædeled foran" -- er det en joke?
Avatar billede repsac Nybegynder
03. september 2003 - 21:54 #5
Btw. ja, indsæt hyperlink er nok også bare til at lave et link -- om det så er til en name-ting eller ej.

... men vigtigst af alt; personen jeg skal forklare det har så tilsyneladende lavet det mindst en gang før, så jeg kan jo bare henvise... :-)
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. september 2003 - 21:55 #6
Nej sådan ser ikonet faktisk ud (med min uhjælpelige beskrivelse)
Avatar billede hcma Novice
03. september 2003 - 22:56 #7
og hvis det er et link til et andet sted på samme side, laver man et bogmærke
:o)
hc/catbody