Avatar billede brevkasserne Nybegynder
06. september 2003 - 21:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

memtest86, hvordan gør jeg?

Er der nogen der kan komme med en beskrivelse af hvordan testen af ens ram via http://memtest86.com/ foregår.

Når jeg smækker disketten i og genstarter så loader den noget og genstarter, loader og genstarter og sådan bliver den ved!

Skal testen foregår sådan?
Avatar billede pride_boy Nybegynder
06. september 2003 - 21:42 #1
ja den skal have den tid den vil have... Bare vent
Det virker
Avatar billede teknik Juniormester
07. september 2003 - 00:11 #2
...må lige nævne at : på siden her
http://memtest86.com/#timing
Står der.
Memtest86 continues executes indefinitely. The pass counter increments each time that all of the selected tests have been run

Testen fortsætter iflg. dette "i uendelighed" (indefinetly)

Der er også angivet ca. tider for fuldførelse...
som er henad ½ time på en ældre PC, med lidt RAM...

En tæller viser åbenbart antal "gentagelser"...én skulle være nok.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
07. september 2003 - 09:35 #3
nu har jeg stoppet den manuelt!
den havde kørt i ca. 12 timer og blev bare ved og ved med at gentage sig?

kan det være rigtig og hvad skal jeg gøre nu? skal jeg kører den igen i nogle timer og stoppe den på en anden måde, eller har den på en eller anden måde fået noget information som jeg skulle kunne læse?

den blev altså bare ved og ved og ved med at loade og genstarte?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
07. september 2003 - 11:34 #4
Er der ingen der ved hvordan jeg bruger programmet?

Det eneste jeg kan se lige nu er at når jeg smækker den i diskettedrevet og genstarter så genstarter den og skriver "loader............." genstarter og skriver "loader...................." og sådan bliver den ved og ved og ved...

Andet kan jeg ikke se.

Er der nogen som har erfaringer med dette program og som kan hjælpe mig :-)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
07. september 2003 - 19:08 #5
Jeg har prøvet testen på min gamle computer og der loader og genstarter den også hele tiden!
I en uendelig løkke nærmest :-)

Er der nogen der har prøvet testen og ved hvordan man benytter den???
Jeg ønsker en rigtig udførlige guide til den test :-)
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
09. september 2003 - 21:21 #6
Nå, lukker spm'et. Ellers tak for svarene!