Avatar billede brevkasserne Nybegynder
07. september 2003 - 11:46 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Matrox P650-grafikkort

Jeg har et Matrox 650P dual-head-grafikkort!

Når jeg sætter det i min gamle computer, en:

Athlon XP 1600+ med 512MB Ram og et ukendt bundkort

så virker mit Matrox-grafikkort perfekt!

Når jeg sætter det over i min nye computer, en:

Intel Pentium 4 2,4GHz (FSb 800) med 1024MB Ram HyperX Kingston Ram og et Asus P4P800 bundkort

så virker det ikke!

Er der nogen der har nogen idé om hvad der er galt og hvordan jeg løser problemet?
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
07. september 2003 - 11:57 #1
Jeg har en anelse om at mine Ram måske er defekte eller i hvert fald at der er noget galt med dem.

Kan det have indflydelse på hvordan grafikkortet opfører sig?
Dog tvivler jeg på det er det, da mit gamle grafikkort kører perfekt i min nye computer!

Så det jeg ved indtil videre er:

Mit nye Matrox-kort fungerer i den gamle computer, men ikke i den nye.
Mit gamle grafikkort fungerer i begge mine maskiner!
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
08. september 2003 - 16:25 #2
Nu skal I ikke råbe i munden på hinanden :-D
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
08. september 2003 - 16:43 #3
Kan det have noget at gøre med at jeg i min gamle computer kører med AGP 4x, og i den nye kører med AGP 8x. Selvom Matrox dog skriver at det passer til AGP 8x, 4x ...osv.???

Hvis det kan have noget at gøre med det, hvordan stiller jeg så om til AGP 4x i BIOS? Har prøvet at hoppe rundt i BIOS, men kan ikke finde ud af hvor jeg ændrer det. Jeg har et Asus P4P800 bundkort!
Avatar billede brevkasserne Nybegynder
08. september 2003 - 18:35 #4
Tror jeg lukker spm'et da det ser ud til at ingen har nogen idéer.

Hvis der er nogen der får en genial ide så sig til :-)