Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:13 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

kan ikke oprette forbindelse

Jeg har en ADSL forbindelse fra TDC 512/128. Jeg har købt en switch så der kunne være to computere på men, nu vil min computer ikke gå på når den sidder i switchen!?!? Men hvorfor?
Det er en UNEX nexSwitch SD050s
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:18 #1
hvilket kabel har du brugt
det skal være et alm kabel og ikke et krydset
er det begge maskiner der ikke kan komme på
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:19 #2
rj47 mener jeg det hedder
den ene kan godt men ikek den anden
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:22 #3
rj45 er stikket i enden , krydset kabel betyder at ledningerne er byttet om i det ene stik
har du fast ip eller har du 2 dynamiske ip adresser i dit abodemant
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:23 #4
2 dynamiske ip'er
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:25 #5
hvilket styresystem
er de sat ens
henter de ip automatisk
sider stikkene i almindelige porte i switsen (ikke i uplink )
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:26 #6
Windows ME på begge
henter ip automatisk
og ingen er sat i uplink.
men uplink porten lyser orange
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:28 #7
ME er nok det eneste jeg ikke har prøvet , men burde være på samme måde som 98
og du har sat x i fil og udskriftdeling
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:29 #8
ehhh det ved jeg så ikke helt
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:30 #9
så må du kikke efter
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:30 #10
ja men hvordan ???
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:33 #11
så vidt jeg husker
i egenskaber for netværk er der en der heder fil og udskriftdeling (under det vindue hvor du kan se dit netkort og protokoller )
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:35 #12
hvis den ikke er der kan du nok finde den ved at trykke på instaler
jeg har 2000 på min nu , så må prøve at huske tilbage på hvordan 98 er sat op
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:37 #13
jeg har sagt ja til at bruger skal kunne hente mine filer nu og at jeg vil dele printer derinde nu
Avatar billede bredker Nybegynder
07. september 2003 - 22:40 #14
hjalp det
Avatar billede henningsen- Nybegynder
07. september 2003 - 22:40 #15
ved jeg ikke endnu men vil prøve og tak for hjælpen
Avatar billede nopsen Ekspert
08. september 2003 - 01:06 #16
du skal sætte det krydsede kabel fra din router stik til uplink porten på switchen, og de 2 andre pc'ere i de andre porte med alm. netkabel, men det har du måske gjort?
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 09:00 #17
Punkt 1:
Din switch har sikkert en række små lamper, 1 for hvert stik. Hvis de lyser når du sætter et stik i, så er der forbindelse, hvis ikke så er der noget galt med forbindelsen.

Punkt 2: Alle maskiner på internettet skal have et nummer, disse kaldes IP numre og kan uddeles enten af en Router hvis du har sådan en, eller af din Udbydder. Hvis du ikke har en router, så er du afhængig af at din udbydder giver dig 1 nummer til hver maskine. Dette er beskrevet i de papirer du har fra TDC. Normalt vil der stå noget med 1 Dynamisk IP-adresse, 2 dynamiske IP adresser osv.

Kontroller lige disse punkter og vend så tilbage.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
08. september 2003 - 21:15 #18
bredker havde ret
Avatar billede bredker Nybegynder
08. september 2003 - 21:16 #19
hvad af det hjalp
Avatar billede bredker Nybegynder
08. september 2003 - 21:16 #20
må jo så nok hellere smide et svar
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester