07. september 2003 - 22:13Der er
19 kommentarer og 1 løsning
kan ikke oprette forbindelse
Jeg har en ADSL forbindelse fra TDC 512/128. Jeg har købt en switch så der kunne være to computere på men, nu vil min computer ikke gå på når den sidder i switchen!?!? Men hvorfor? Det er en UNEX nexSwitch SD050s
rj45 er stikket i enden , krydset kabel betyder at ledningerne er byttet om i det ene stik har du fast ip eller har du 2 dynamiske ip adresser i dit abodemant
du skal sætte det krydsede kabel fra din router stik til uplink porten på switchen, og de 2 andre pc'ere i de andre porte med alm. netkabel, men det har du måske gjort?
Punkt 1: Din switch har sikkert en række små lamper, 1 for hvert stik. Hvis de lyser når du sætter et stik i, så er der forbindelse, hvis ikke så er der noget galt med forbindelsen.
Punkt 2: Alle maskiner på internettet skal have et nummer, disse kaldes IP numre og kan uddeles enten af en Router hvis du har sådan en, eller af din Udbydder. Hvis du ikke har en router, så er du afhængig af at din udbydder giver dig 1 nummer til hver maskine. Dette er beskrevet i de papirer du har fra TDC. Normalt vil der stå noget med 1 Dynamisk IP-adresse, 2 dynamiske IP adresser osv.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.