Avatar billede geekseek Nybegynder
08. september 2003 - 09:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan fjerner jeg firewallen??

Hejsa... Jeg sidder med et problem på en xp maskine. Min svigerfar installerede et program som hedder Norman Antivirus/firewall som fuldte med ADSL´en, og det gik helt i kage så han slettede det igen. Nu er problemmet så at jeg kan ikke bruge Browseren og msn messinger, selve opkoblingen er rigtigt installeret. Når man kigger på status for LAN forbindelsen er den connectet til TDC. Når jeg logger på messinger, siger den at der er en firewall og kan ikke lave forbindelse. Jeg har fjernet den firewall der i XP, men det hjalp heller ikke. Hvad kan der være galt??? Vil det hjælpe at geninstallere IE igen og ligeledes netværkskortet og starte helt forfra??
Håber at nogen kan hjælpe mig.....
Jeg sidder ikke ved nettet hele tiden, men skal nok tjekke og give point... Der kan godt gå lidt...:-)
Avatar billede geekseek Nybegynder
08. september 2003 - 09:45 #1
tid
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. september 2003 - 09:52 #2
Start med at kontrollere at Nortons firewall er helt fjernet, gå e.v.t. i start - kør og skriv regedit, hvorefter du søger på  norton for at sikre at alle entries i registreringsdatabasen er væk,

Herefter gennemføre du en Repair af XP


1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom.
Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;

2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyindstalation)

3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R) - det er her du skal trykke på R.

5: Og du vil nu se at den laver en helt ny indstalation men det dejlige er bare den beholder alle dine indstillinger og dit skrive bord intakt men nu har du sluppet for alle dine fejl og mangler :-)

7:PS husk at have din CD-Key klar, denne skal bruges da det jo er en "nyinstallation"


http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315341

taget fra resten ;o)
Avatar billede ird Praktikant
08. september 2003 - 12:33 #3
Bare lige husk at du skal en tur på winupdate bagefter da den sætter din pc tilbage til standard.

Har du xp kunne du starte med at indsætte denne sti i kør sfc /scannow men husk at have xp cd'en i mens.
Avatar billede geekseek Nybegynder
08. september 2003 - 20:32 #4
Tak for hjælpen...:-)
Avatar billede ird Praktikant
08. september 2003 - 20:34 #5
Tak for point *GGG*
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester