Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. september 2003 - 13:57 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Foretage opkald på telefon via ADSL

Hej
Jeg har et program der kan foretage telefonopkald via alm. modem. Nu har jeg fået ADSL og nu virker det ikke. Før brugte jeg kontrollen: "Microsoft Comm control 6.0", men det virker øjensynlig ikke her
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 13:59 #1
Er det din internet forbindelse der ikke virker eller vil du bare have din computer til at "dreje" et tlf. nummer??
Avatar billede overchord Nybegynder
08. september 2003 - 14:03 #2
ADSL modemmer er helt forskellige fra normale modemmer. De benytter sig ikke laengere af toner eller impulser over telefon-linjen paa samme maade som et "normalt" modem. Saa du kan ikke bruge din ADSL forbindelse til at ringe direkte til et andet telefon-nummer. Til gengaeld kan du jo saa snakke paa telefonen mens du surfer
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. september 2003 - 14:05 #3
Jeg vil bare have at den skal kunne ringer det ønskede nummer op, samtidig med at jeg er på internettet. Internetforbindelsen virker fint
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 14:06 #4
Så skal du bare smide dit gamle modem på igen, det virker stadig som det hele tiden har gjort :-)
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. september 2003 - 14:07 #5
Det må da kunne lade sig gøre, at benytte netkortet i stedet for seriel udgang til at foretage opkald på.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
08. september 2003 - 14:14 #6
Nej, det dit modem gør, er at sende 2 toner med nøje defineret frekvens ud såkaldte DTFM toner. Du kan få din computers højtalere til at ringe op ved at holde røret hen til dem, men ikke dit netkort. Din ADSL og din telefonforbindelse er adskilte på samme måde som kanalerne på dit TV. Det er ikke muligt at få den ene til at gøre noget på den anden. :-)
Avatar billede overchord Nybegynder
08. september 2003 - 14:17 #7
Som Martina siger kan du dog stadigt bruge dit gamle modem samtidigt. Er det et indbygget modem eller hvad? Det eneste er at det gamle modem skal kobles paa "telefon"-siden af dit mikrofilter paa linjen.
Avatar billede tubber Juniormester
08. september 2003 - 14:37 #8
Ja jeg vil ikke forklare mere end du har, men vil da lige tilføje at du har et alternativ så som net2phone.....

Du kan læse om det her:
http://www.net2phone.com/

/Tubber
Avatar billede overchord Nybegynder
08. september 2003 - 17:45 #9
ok saa ved jeg ikke hvad det er du vil have af svar.......
Du kommer nu stadig ikke til at benytte ADSL til direkte telefoni
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. september 2003 - 18:43 #10
overchord og martin.jensen
Skriv svar så deler I point.
overchord for hurtighed
martin.jensen for supplerende forklaring plus alternativ løsning
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
08. oktober 2003 - 11:27 #11
Nu har spørgsmålet ligget i en måned. Jeg lukker det