Avatar billede javid Nybegynder
09. september 2003 - 10:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Group policy

Hej

På grund at flytning af vores domain til en forest, har vi mistet samtlige indstillinger i AD. Jeg havde heldivis et udskrift af indstillingerne i vores gamle AD som jeg har været ind at konfigueret i AD.
Vi havde kun en Objekt i GPO, nemlig Users. Administratorer havde de fulde kontrol (på en elle anen måde).

Det viser sig, at efter jeg har været ind og rekonstrurert vores GPO for Users, påføres disse begrænsniger også for admin.
Sp1:Hvad skal der gøres for at fjerne disse begrænsninger for administrator?

SP2: Hvordan kan jeg tilføje bl.a. Outlook og Word i Administrativ Templates, som vi nu mangler i vores GPO?

Hilsen

JJ
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 10:42 #1
Et Windows 2000 domain er altid i en Forest. Så hvad er det lige der er flyttet?
Avatar billede javid Nybegynder
09. september 2003 - 10:50 #2
Det ved jeg godt. Det er flyttet til en anden forest.
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 10:56 #3
Marker din GPO og klik på knappen Properties.
Klik på fanebladet Security, her kan du se/ændre hvilke brugere/grupper den pågældende GPO skal gælde for (Applay Group Policy).

:-)
Avatar billede javid Nybegynder
09. september 2003 - 11:21 #4
Jeg fandt selv ud af det (næsten samtidig med dig). Men dit svar bliver godkendt.
Avatar billede javid Nybegynder
09. september 2003 - 11:24 #5
Nu mangles svar til SP2:
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2003 - 11:29 #6
Det kunne jeg også godt tænke mig at vide.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. september 2003 - 13:30 #7
Når du oprretter en group policy er betingelse for at den bliver påført: Permissions= Read+ Apply. Du fjerner bare de 2 permissions for admins. ok?
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 11:25 #8
> Spørgsmål 2.
Du skal instalere policy templates (ADM files), der passer til din Office version. Nedenstående link er til Office XP (10):
http://www.microsoft.com/office/ork/xp/appndx/appa18.htm

Højreklik på Administrative Templates >Add/Remove Templates.. Tilføj det templates du har behov for. (De ligger i: %SYSTEMROOT%\inf).

Hvis du har en anden Office version, må du søge hos Microsoft efter den rette version.

:-)
Avatar billede javid Nybegynder
10. september 2003 - 11:45 #9
Jeg fandt selv ud af det igår eftermiddag. Men du får din point alligvel.
Da du har sendt besvaret som kommentar, har jeg ikke muligheden for at give point.
Avatar billede Slettet bruger
10. september 2003 - 11:56 #10
Du har jo slet ikke brug for Eksperten :-)