Avatar billede brianp Nybegynder
09. september 2003 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af låst mde-fil

Jeg har en database fra en stoppet medarbejder hvor formuardelen er en MDE fil.
Hvordan kommer jeg i forbindelse med den så jeg kan få rettet i designet?
09. september 2003 - 14:47 #1
sorry - NO CAN DO!
Avatar billede hekla Nybegynder
09. september 2003 - 15:15 #2
Du skal have fat i den MDB-fil, som MDE-filen er lavet ud fra
Avatar billede vanni Nybegynder
10. september 2003 - 07:41 #3
MDE er konstrueret til netop at undgå, du redigerer i f.eks. designet og VBA-koden.

Du slipper ikke uden en del arbejde. Lav en ny formular, hvis du password til databasen. Hvis databasen ikke er krypteret, vil du kunne se forskellige detaljer, du måske kan bruge i f.eks. notepad eller andre programmer designet til dette. Hvis det er meget vigtigt, kan downloade(købe) programmer, der kan finde password til dig.

Sidst men ikke mindst, kan alle tabeller(data), forespørgsler, relationer importeres til ny en database og hvis den er simpel, kan man nødtørftigt arbejde direkte med tabellerne.

Mvh. Vanni
Avatar billede brianp Nybegynder
12. september 2003 - 21:51 #4
Jeg er bange for at i ikke har gjort jeres fodarbejde godt nok.
jeg har på en polsk hjemmeside fundet et lille add-on til access som meget pudsigt hedder MDE2MDB. Jeg har nu konverteret mde-filen og fået alle formularer lagt over i en mdb fil så jeg kan redigere dem. Mit eneste problem er at programmet ikke kan konvertere rapporterne der ligger i filen. :-(
Avatar billede brianp Nybegynder
12. september 2003 - 21:52 #5
Men jeg vil lede videre. Når jeg er kommet så langt må resten også kunne konverteres.
Avatar billede vanni Nybegynder
13. september 2003 - 08:11 #6
Interessandt og uhyggeligt - det var bestemt nyheder for mig! Så er Microsoft sikkerhed også blevet kompromiteret vedr. MDE.
Hvilken ver. Access bruger du?
Kan du også få adgang til VBA-koden?
Avatar billede henrik13 Nybegynder
13. september 2003 - 09:22 #7
>> brianp
Den hjemmeside ville jeg gerne se adresse på. Min email adresse er:
oz1bua@wanadoo.dk
Vh Henrik13
13. september 2003 - 10:28 #8
Hej Brian,

Ja, jeg kunne da også godt tænke mig, at se et link til den polske hjemmeside. Kan du lægge det? Eller sende det hertil: tj@makeiteasy.dk
Avatar billede vanni Nybegynder
13. september 2003 - 11:24 #9
>henrik og thomas: Søg på Google "MDE2MDB"´så kan i både downloade og se en flash fra nogle polsk/engelske sites.