Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 17:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Spam hos get2net

Jeg får tonsvis af spam på min get2net email adresse, ting som jeg aldrig har meldt mig til. Det sker også for en anden jeg kender som også har get2net. Jeg får ingen spam hos cybercity, så jeg spørger bare, sælger get2net vores email adresser til reklame firmaer?
Jeg prøvede at stille dette spørgsmål til get2net, men de har ignoreret min email.
Er der andre der får meget spam, jeg mener 10 emails om dagen eller mere.
Avatar billede theprofessor Nybegynder
10. september 2003 - 17:26 #1
har du en individuelt spam filter eller er der en "fælles" spam filter hos get2net.dk?
Sol.dk og ofir.dk har INGEN personligt filtreringsmuligheder, så derfor få jeg meget spam der, mens hotmail.com og andre har personligt antispam filters, så man kan selv vælge fra...

Ofte bruger spammer robotter "bots" til gennemgå offentlig lister, directories, osv. så de største email udbyder har de meste spam...
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 17:41 #2
du kan ændre din mailadresse til noget med tal og bogstaver. ikke peter123@...
men fx dit navn dit telefonnummer@....det er en effektiv mail, der beviselig ikke giver så meget spam. så kan du jo sikkert finde nogle spamfiltre, men det er ike noget jeg har erfaring med, da jeg bruger hotmail. har har jeg en mail der aldrig bliver spamet, og en der gør dagligt. se fx på www.spywarefri.dk
at du ikke har meldt dig til noget er ligegyldigt, for mailadresser florerer vildt omkring, og har du opgivet den et lusket sted, så kører møllen.
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 17:45 #3
Jeg ved ikke om der er et fælles spam filter hos get2net, men min email client Eudora har en filter funktion hvor man kan filtrere bestemte ord fra i subject, body osv, dvs den overfører emails med disse ord direkte til skraldespanden og sletter fra serveren. Men jeg får stadig mange fra skøre afrikanere der vil have mig til at 'opbevare' 30 mill. dollars på min bankkonto. Selvom filteret virker skal den stadig downloade de spam mails og det er lidt irriterende selvom jeg har dsl.
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 17:45 #4
der findes jo også programmer til at lave mailing lister med, og så er der jo også den mulighed, at nogle bekendte af dig, har brugt din mailadresse rund omkring. Der er mange muligheder.

10 om dagen er forøvrigt ikke så slemt, men det er givetvis pisse irriterende for dig.

jeg tror derimod ikke get2net har solgt sin adresse, for den slags er jo ulovligt.
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 17:47 #5
nu kan je gse du har lukket, men du kunne jo også tjekke din maskine efter for spyware. måske bidrager "du selv" lidt til hele herligheden.
hvordan er din sikkerhedssituation?
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 17:49 #6
jeg ved ikke hvad du mener med lukket, men jeg har zonealarm på min maskine og har scannet for virus 'for nylig'. Findes der en spyware-scanner?
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 17:56 #7
jeg mener du har accepteret det svar der er lagt. dermed er spørgsmålet lukket. og pointene uddelt.

prøv med denne spubot search and detroy
http://www.safer-networking.org/index.php?lang=en&page=download

og giv dig tid til at kigge lidt på denne genialle side. der er meget info og nyttige links
www.spywarefri.dk
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 17:56 #8
Jeg fandt en spyware scanner...
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 17:57 #9
Nå ups, det var jeg ikke klar over, jeg er ny her så... ;)
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 17:57 #10
og prøv lidt forkellige programmer og onlinescannere.

kom med en melding en dag, så skal jeg guide dig videre hvis du synes

tak herfra
carsten
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 18:06 #11
det er helt i orden, du er jo ny her. men der er som regel i orden at lade spørgsmål stå åbent, altså vente med at acceptere svarene til man synes emnet er færdig, eller man har opnået det man søgte og fået hjælp nok. på den måde er der flere der kan nå at give deres besyv med, og så kan du jo dele pointene mellem flere brugere hvis du synes.
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 20:34 #12
Tak for dit indlæg holst.
Jeg har fundet en masse skidt på min maskine, men vil først backe up imorgen før jeg gør noget drastisk ved det.
Avatar billede c-holst Novice
10. september 2003 - 21:18 #13
http://ebruger.dk/faq

mener du format c:

så gør følgende når du har en hel ren pc

Når du så har en helt ren pcfx efter at d har fået fixet din maskine v.h.a. hijackedthis eller efter geninstalation, installerer du denne pakke/eller dele af den.
det er yderst effektivt, men bedst hvis din pc er ren i forvejen...

programmerne adaware, spybot, og alurias kan også hjælpe med til at rense din maskine, men er du hårdt ramt er det ikke nok.
de øvrige programmer ligger i baggrunden og holder øje med hvad der sker af lusk på din maskine og forhindrer at de bliver lagt ind

alle programmerne er gratis og kan hentes via
www.spywarefri.dk
hvor du også kan finde danske guider og masser af info.

og så er alle programmerne gratis...

fremover vil jeg så anbefale dig altid grundigt at overveje hvad du installerer, fx er gratis programmer fra nettet sjældent helt gratis, blot betaler du i form af oplysninger om og udnyttelse af din computer.

De programmer der ligger på ovennævnte side er dog gennemtestet, og må siges at være så sikre som muligt...

spybot(anbefales)  eller adaware
iespyad
hijackblaster eller SpywareGuard(anbefales
spywareblaster
cookiewall eller empty temp folders(anbefales)

evt startup monitor og alurias spywarescanner


programmerne ligger i baggrunden, eller aktiveres efter behov. Det er vigtigt at du jævnligt opdaterer disse programmer

ydermere vil jeg installere avg antivirus og køre fx housecall eller panda activescan en gang imellem.

det er vigtigt at du holder din maskine opdateret via windowsupdate!
på denne måde holder du din pc dejlig ren.
Avatar billede bigmac Nybegynder
10. september 2003 - 22:53 #14
Jeg har nu ikke tænkt mig at formatere, men blot slette de slemme filer med spybot og lignende progs. Jeg var ikke klar over at spyware var så udbredt, men betragter det nu på samme niveau som virus og trojans. Zonealarm har en cookie-block feature som jeg har sat på medium - jeg er nødt til at have nogle cookies da jeg bruger min hjemmebank osv (jeg har aldrig været helt tryg ved hjemmebank, og det spyware får det til at løbe koldt ned af ryggen på mig, selvom banken er krypteret og alt sådan noget). Specielt sådan noget som keylogger gør mig særligt nervøs - alene ordet leder tanken hen på stjålne passwords.
Nå men tak for tipsene og så glæder jeg mig til at lave en udrensning i morgen.
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2003 - 07:50 #15
du må ikke anvende programet hijackthis på egen hånd, det er et rigtigt nørdeværktøj, som kræver indsigt at anvende. beklager at jeg har nævnt det i min tråd
Avatar billede c-holst Novice
11. september 2003 - 10:21 #16
prøv også programmet emty temp folders, og hent den manual aovergaard har lavet til det...det er kræs
Avatar billede bigmac Nybegynder
11. september 2003 - 15:41 #17
Jeg har brugt computere i over 10 år så jeg er også lidt af en nørd ;)
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
IT-kurser om Microsoft 365, sikkerhed, personlig vækst, udvikling, digital markedsføring, grafisk design, SAP og forretningsanalyse.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester