Avatar billede Noam-9 Praktikant
11. september 2003 - 23:04 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Ekstra kode når man gemmer

Hey,

Jeg har brugt FP i nogle år nu og er egentlig godt tilfreds, men efter en re-installering er den begyndt at "hjælpe" mig lidt for meget med koderne.
Når jeg fx gemmer en include-fil (.inc) insisterer FP på at sætte html, head og body-tags ind sammen med alt det andet info i head-tagget, og det er bestemt ikke meningen at det skal med i inc-filerne, der er ren asp-kode.

Hvordan ¤&#!! får man den til at lade være med det???

~Littleboy
Avatar billede ztyxx Nybegynder
11. september 2003 - 23:11 #1
brug en anden editor ;-)
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 23:13 #2
det tror jeg ganske enkelt ikke du kan, Frontpage har jo ikke det bedste ry i forvejen, så alt i al ville jeg nok følge ztyxx's råd... find en eidtor der ikke roder med din kode ;O)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
11. september 2003 - 23:26 #3
find txtpad på nettet.. brug den.. elefantastisk program til kodning
Avatar billede Kengun Praktikant
11. september 2003 - 23:38 #4
Det er ik negativt menet, men hva gør i her i denne kategori, hvis i er så negative til Frontpage? :-) Jeg tror ik littleboy ønskede at få besked om at han må endre program for at finde en løsning på problemet, har har trods alt også brugt Frontpage i nogle år. Lad nu være med slige kommentare i fremtiden. Og igen, dette er ikke negativt menet, for jeg ønsker ik å komme i balade med dere, men jeg føler at det er litt "unødvendigt" med slige kommentare :-) Håber i forstår og at vi fremdeles er venner :-)

Frontpage er et suverent program for dem der kender programmet. Frontpage har kanske nogle svagheder (selv om jeg ik kender nogle) men det har sagtens andre programmer også; som for eksempel Dreamweaver..... og, ja, jeg kjender begge programmer. Jeg kan desverre ik hjælpe littleboy i dette spørgsmål, men der er der kanske nogen andre der kan.
Avatar billede Kengun Praktikant
11. september 2003 - 23:39 #5
....eneste svaghed jeg ved om Frontpage har er at den bøvler litt med koderne (bl.a. lager unødvendige koder), men hva gør det så længe websiderne fungere?
Avatar billede Slettet bruger
11. september 2003 - 23:44 #6
kengun>> det ser jeg nu som en stor svaghed ved programmet, da man for det første ikke kan få frihed til at lave det man vil, da frontpage ikke understøtter dette, 2 man får tungere sider, samt sider der er ikke optimeres mod andre browsere end IE, jeg kender såmænd fint programmet og dens fordele og ulemper.

men som sagt kender jeg ikke en løsning på at få Frontpage til at lade ens kode være, og har da aldrig hørt om nogen der har kunnet dette, så derfor må alternativet da vel være at svare: "at han bør finde en anden editor, hvis han ikke ønsker at have body m.m. i sin include fil" alt andet ville jo være at lyve for ham vil jeg da mene.

er ikke oplæg til en diskusion, men et forsvar mod din beskyldning.

mvh.
Questis
Avatar billede Kengun Praktikant
11. september 2003 - 23:53 #7
Der er andre editorer der også bøvler med koderne. Jeg kunne også nævne flere andre svagheder med andre editorer, men ser ingen mening med at gøre det for det vil ik løse nogle problemer. Jeg fortsetter ingen diskusion, for nogen gider jeg ret og slet ik at diskutere med! *over and out*
Avatar billede thor.ostergaard Nybegynder
12. september 2003 - 07:00 #8
Det er desværre en egenskab ved FrontPage, men du kan komme rundt om det ved at højre klikke på filen og vælge at editere den i Notepad. Resten af filerne kan du så vælge at bruge FP til at redigere. En anden mulighed er at bruge FP's egen include funktion - der har du ikke det problem.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. september 2003 - 12:35 #9
kengun> prøv at se i slutningen af mit indlæg, der er anbragt en lille ;-) som skulle vise en humoristisk indgangsvinkel fra min side, så jeg forstår ikke måden du overreagerer på..... desværre!
Avatar billede Kengun Praktikant
12. september 2003 - 12:44 #10
ztyxx> Hvis du kigger lidt efter i mit første indlæg, er der anbragt 3 :-) som skulle vise en humoristisk udgangsvinkel fra min side, så jeg forstår ikke hva du brækker dig over.....desværre! Og hvis du hadde læst mit indlæg så ville du også set at mit indlæg ik var negativt menet.
Avatar billede ztyxx Nybegynder
12. september 2003 - 16:11 #11
kengun> så er vi jo enige ;-)
livet er herligt, og en rigtig god week-end :-) :-) og så lige c",)
Avatar billede Noam-9 Praktikant
13. september 2003 - 12:50 #12
kengun hvor har du ret. Men anyways det gør såmænd ikke noget, man kan jo gætte at det kommer når man poster noget om FP eller andre programmer fra M$.

Som jeg skrev har jeg brugt FP i en del år, og har brugt både FP98, FP2000 og nu FP2002. Og jeg har aldrig oplevet at den proppede ekstra tags ind i inc-filer eller for den sags skyld asp-filer. Indrømmet, der har været probs med htm(l)-filer, men eftersom jeg næsten aldrig gemmer noget som html har dét aldrig været det store problem.

Når det nu er noget der er kommet efter denne re-installation tænker jeg at det drejer sig om at slå et eller andet irriterende flueben fra et eller andet obskurt sted i nogle indstillinger.
Avatar billede Kengun Praktikant
13. september 2003 - 13:21 #13
Jeps, som du siger så er dette kommet efter denne re-installation og at det nok drejer sig om et eller andet flueben. Jeg har desverre ik FP2002 så jeg kender det ikke, men jeg vil kigge efter i min FP2000. Lige nu har jeg ik tid, men vil vende tilbage hvis jeg finder noget.
Avatar billede Noam-9 Praktikant
22. september 2003 - 22:57 #14
SVAR:
Funktioner>Sideinstillinger>HTML-kilde>Generelt>Når der gemmes fil(er): Behold eksisterende HTML-koder

Damn det var dejligt at få slået det lort fra!
Jeg napper selv de 15 point.
/Littleboy
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:14 #15
godt at du fandt din løsning.....
Avatar billede Kengun Praktikant
22. september 2003 - 23:30 #16
Nåh, kanske FrontPage ik er så dum alligevel? ;)
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:34 #17
kengun>> har ikke fået mere til overs for frontpage, da den gennererer en masse overflødig kode, og at den gør dette vil du aldrig kunne lave om på, da den ikke kan se dit næste træk, og derved ikke følge dine tanker, vil den altid lave det ekstra kode.

Men dette er jo en længere diskusion, så skulle vi ikke bare lade den ligge til engang tiden er til dette ?

mvh.
Questis
Avatar billede Kengun Praktikant
22. september 2003 - 23:43 #18
og jeg har ik fået noget mere til overs for Dreamweaver, da den også har sine "fejl". Men hvorfor skulle jeg sidde her og liste op dens fejl, på lig linje med dig og FrontPage? Så langt ned vil jeg ik falle! Jeg gider helre ik diskutere dette noget ydderligere, og helre ik diskutere noget andet med dig. Så lad os nu fortsætte hver på sin side, så slipper vi og bruge af vor tid til sådan bøvl.
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2003 - 23:48 #19
det ved jeg ikke du kører da stilen fint med at rakke mig ned.

ved ikke om det er langt at falde at hive kendsgerninger på bordet som alle kender til, det er jo ikke noget nyt, problemet har jo været der hele tide, men er da en fin alternativ løsning til dem der ikke vil have optimeret deres sider.

hvad dreamweaver kom ind i diskusionen for ved jeg ikke, men den vil jeg ikke kommentere, da jeg ikke kender videre til denne, og endnu ikke har gjort brug af denne.

men som sagt vil jeg ikke bruge min aften på at diskutere noget så banalt med dig som dette, så stopper her. og så kan du enten følge eksemplet eller fortsætte dit svineri af mig.

mvh.
Questis
Avatar billede Kengun Praktikant
22. september 2003 - 23:52 #20
og DU snakker om svineri? Jeg går ud fra at dem fleste her ser hvem der render med svineri ;) *vel, vel* Slut fra min side.
Avatar billede Noam-9 Praktikant
23. september 2003 - 07:24 #21
questis 22/09-2003 23:34:43: Aehrm, efter ovendstående løsning genererer FP ikke så meget så et tegn kode der ikke er brug for. Så det du skriver er direkte forkert.