Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. september 2003 - 13:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

RAS og logon scripts

Jeg har nogle workstations der logger på et NT domæne via modem (RAS).
I windows 2000 er der 2 muligheder for at tilslutte via modem:
1: Sæt kryds i "Log på ved hjælp af opkaldsforbindelse" ved login prompten.
2: Dobbeltklik på opkaldsforbindelsen efter man er logget på.

Ved nr. 1 får brugerne kørt deres logon script som normalt, ligesom hvis de sad på hovedkontoret.
Ved nr. 2 bliver logon scriptet ikke kørt.

Er der en nemmere løsning end at lægge et logon script på hver enkelt workstation ?
F.eks. en ændring i registreringsdatabasen eller sådan noget ?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. september 2003 - 14:21 #2
Dinkie: dit første link havde jeg været på men løsningen der er et program kaldet netconnector og det koster penge (jeg vil have en gratis løsning), samt skal installeres på hver pc.
det andet link giver heller ikke en brugbar løsning
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. september 2003 - 14:44 #3
Nej netop - det er det er er pointen. Det kan ikke lade sig gøre uden besvær..

Det er muligt at man kan finde en dialer der er gratis og som kan eksekvere et script efter logon til netværket. Men det ændrer ikke det faktum at du skal have noget nyt installeret på de enkelte maskiner.
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. september 2003 - 14:47 #4
ja, det var også hvad jeg var kommet frem til, men jeg havde håbet at nogle her havde en løsning :-)
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. september 2003 - 15:08 #5
Hmmm, den er langt ude den her.. Men man burde kunne lave et batch script til at starte dial-up forbindelsen op med. Her kunne man så få den til at ringe op og så stå og scanne for en bestemt ting f.eks en ip streng og når den så er der ved man at forbindelsen er åben og så kan man starte sit script.

Det er noget gnyf - men ellers kan du kun lave et link som de så skal klikke på manuelt og det er jo ikke det man ønsker. Brugere skal ikke overlades til dem selv.. ;o)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
12. september 2003 - 15:14 #6
det er en ide !
jeg havde faktisk tænkt lidt i samme bane, med et script der startede når de loggede på og så bare lå og loopede i baggrunden indtil der var forbindelse til en given server, derefter ville logon scriptet så blive kørt fra det script.

jeg tror at det jeg i virkeligheden håbede på at få her var en næsten-standard løsning via en ændring i registreringsdatabasen...

hvis der ikke snart kommer nogle andre svar så lukker jeg.
Avatar billede dinkie Nybegynder
12. september 2003 - 15:31 #7
Du kan jo faktisk bruge http://www.microsoft.com/windows2000/en/server/help/default.asp?url=/windows2000/en/server/help/sag_cmaktopnode.htm

Hvis du altså har det ok med at der er en app der skal installeres på den enkelte maskine. Jeg bruger det selv til VPN. Men det kan altså også sættes op til en DUN..
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. september 2003 - 09:31 #8
ved du hvor jeg kan downloade det ?
jeg synes ikke jeg kan finde det på MS's side...
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 09:59 #9
Den er med: http://www.tacteam.net/isaserverorg/vpnkitbeta2/cmak.htm (det er det samme i W2K)
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
15. september 2003 - 11:38 #10
Tak for det :-)

Det ser ud til jeg lige skal bruge lidt tid på at teste det af...

Det er ikke sikkert jeg vælger at bruge det i sidste ende, pga. af at det skal installeres på hver enkelt pc, men det er det bedste bud jeg har fået.
Avatar billede dinkie Nybegynder
15. september 2003 - 11:47 #11
Ok.. Jamen tak for point.. Håber du får det til at virke..