Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 20:52 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Hjælp jeg bliver hacket

Hjælp mig jeg bliver igen og igen hacket er der nogen der kan sige mig hvad jeg skal gøre (jeg har en firewall kørende 24/7) og kan jeg få nogle navne på hacker programmer jeg skal passe på med???
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 20:54 #1
Hvad sker der når du bliver hacket???

Hvad giver din firewall af oplysninger, eller fanger den overhovedet ikke hackeren?

Hvilken firewall bruger du?
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 20:59 #2
jeg bruger ZONE ALARM og jag får ingen besked når det sker...

XpX
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 21:02 #3
Har hørt at eftersom Zonealarm er så udbredt er dette den nemmeste firewall at cracke.

Der findes alternativer der er bedre og stadig gratis. men vil dog anbefale dig at investere i Norton Firewall 2003.
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. september 2003 - 21:05 #4
hvad sker der, siden du ved du bliver hacket?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:07 #5
ja, det kunne jeg også tænke mig at vide.. Jeg bruger ZoneAlarm, og så vidt jeg ved, er det en god firewall..
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 21:07 #6
k... tak (du kan vel ikke nævne nogle navne Hacker Programmer jeg skal passe på med hvis jeg skulle møde nogen) ellers tak.

XpX
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 21:08 #7
xpx> Kan du ikke lige kommentere Kommentar: squashguy
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:11 #8
hvis du bruger en firewall og antivirus program, er du rimlig sikker..
det eneste (næsten enest) der kan gå galt, er hvis DU laver en fejl.. alså at køre et program der laver et eller andet ved dit system..

skulle komme til at downloade en virus i en .pif/.scr fil eller andet, vil antivirus programmet fange den.. hvis nogen prøver på at scanne dine porte/computer, vil din firewall blokerer dem.
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 21:13 #9
jeg ved ikke hvorfor jeg bliver hacket... men jeg er ikke dårlig bag en computer men jeg siger ikke hvordan jeg kan se det for jeg har en lille slags forretning hvor jeg tager ud til folk i området og fortæller dem om de er blevet hacket...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:13 #10
scan dine porte for at se om de er åbne/kan ses udefra:
start med at klikke på "Common Ports" på https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
derefter kan du prøve "All Service Ports" hvis du vil
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 21:15 #11
(jeg tager ikke penge for det...)

XpX
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 21:16 #12
xpx> hvis du ikke vil gå i detaljer, så er det jo LIDT svært at hjælpe!
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. september 2003 - 21:20 #13
den nemmeste måde at hacke en windows-bruger er gennem internet explorer, det kan ikke være her du har et problem?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:21 #14
jeg er ikke helt med.. du tager ud til folk og fortæller dem om de er blevet hacket.. og hvad sker der så? fortæller du dem hvordan? hvis du ved hvorden, hvad laver du så her?

nu begynder det at virke som om det er dig der er skurken.. at du vil have navnene på hacker programmer som du selv kan bruge..
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 21:21 #15
Er zonealarm opdateret?
Er windows opdateret med ALLE updates?
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 21:29 #16
jeg er ikke interesseret i at hacke jeg er interesseret i at forhindre hackning. men hvis ikke i kan hjælpe så er der jo ikke noget og gøre ved det (de navne er heller ikke så nødvendige så dem kan vi da bare glemme hvis de gør jer utrykke ved mig.)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:35 #17
det var ikke sådan ment.. men jeg har på fornemmelsen at der er et eller andet underligt ved denne sag.. jeg ved ikke hvorfor jeg har den fornemmelse.. den er der bare..

mit råd:
1) en god firewall
2) et godt antivirus program

du kunne evt scanne dine porte med den url jeg skrev tidligere. hvis ingen af dine porte svare på requests, vil det virke som om din computer ikke eksisterer.. hvis en computer ikke eksisterer, kan den ikke hackes.
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. september 2003 - 21:39 #18
thesurfer.. gælder dog ikke, hvis hax0ren sidder med en exploit til firewallen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
13. september 2003 - 21:52 #19
det korrekt.. det er derfor man downloader updates :)
Avatar billede xpx Nybegynder
13. september 2003 - 21:52 #20
tak for rådene

XpX
Avatar billede squashguy Nybegynder
13. september 2003 - 21:57 #21
en rigtig god idé er, at følge med på de internetsider, som rapporterer om nye sikkerhedshuller, og evt tilmelde sige nogle mailinglister.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 23:17 #22
xpx> "men hvis ikke i kan hjælpe så er der jo ikke noget og gøre ved det"

Selvfølgelig er vi da interesseret, men så følg lige med i div. indlæg + evt. kommenter dem...
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2003 - 23:18 #23
"Selvfølgelig er vi da interesseret" skal lige rettes til "selvfølgelig vil vi hjælpe."
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 08:42 #24
For at føle dig sikker på nettet, skal du installerer følgende pgr.

"Jeg har her lavet en lille pakkeløsning fyldt med bitte små prg. som ikke fylder meget på din computer, og som alle kører uden at de konflikter med hinanden. Alle programmerne er garanteret fri for spyware og er desuden Free prg. Du syntes sikkert, det var da frygtelig mange prg. som du skal installere, men det er desværre blevet sådan at det faktisk ikke mere er virus som er Internettets store problem, men i højere grad spyware, trojanere, mailware og hijacking. De prg. som jeg vil foreslå at du kan installere er følgende, som du alle kan finde på dette link: http://www.spywarefri.dk gå til værktøjer, her er de alle og på de fleste er der også en dansk manual. Hvis du installere alle disse små programmer kan du roligt surfe på Nettet uden du skal sidde og være bange for at få alt for meget skidt med ned på din computer.

Man kan hver dag på forsiden af Spywarefri se om der er nye opdateringer. Husk at opdater jævnligt, det er meget vigtigt, for at få den maksimale beskyttelse af programmerne.

Antivirusprg:
Et godt bud her er AVG som kan rigtig meget. Indeholder en email-scanner som fungerer sammen med Outlook- og Exchange – klienter. Opdaterer virusdefinitionerne.
Et andet godt bud kunne være Avast, som vi har hørt rigtig meget godt om.
Derudover er det en god ting engang imellem at onlinescanne for virus. Dette kan du også gøre på spywarefri. Du bør også onlinescanne for spyware og det kan du gøre med X-Cleaner som du ligeledes kan finde på spywarefri.

SpywareGuard. Dette prg. fungerer på samme måde som et Antivirus prg. Det ligger og passer på dig i baggrunden, bare imod spyware og malware i stedet for virus, men fungerer i princippet på samme måde. Derudover passer dette prg. også på at du ikke bliver hijacked.

Spywareblaster. Det er et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen og sørger for at der ikke kommer spy på din computer.

Spybot el. Ad-aware. Spybot el. Ad-aware. Spybot er nok den som finder mest af disse to, men jeg ville nok installere dem begge to hvis jeg var dig, det som det ene prg. ikke finder, finder det andet prg. Det disse prg. gør er, hvis du får noget spy ind på din pc som Spywareblaster ikke kender, kan de finde og fjerne dette spy.

IE-Spyad. Et lille prg. som ligger sig i registreringsdatabasen. Det ligger en mængde kendte spy Url adresser ind i klassificeret zone, således at du ikke ved et uheld kommer ind på disse grimme spysider.

Startup Monitor kunne også være rar at have installeret. Det er et lille prg. som også ligger sig i registreringsdatabasen. Det som dette prg. kan gøre for dig er, hvis der lige pludselig uden dit vidende ligger sig et prg. f.eks. en trojansk hest i din regedit, vil du blive alarmeret om at der er et prg. som vil ligge sig her, og du vil bliver spurgt om du nu også vil tillade dette.

EmtyTempFolder Dette prg. tømmer hver 5 min. alle dine cookies. Det kan også sættes til atutomatisk at tømme din History samt alle URL adresser som du har været ude på. Er god til at rydde op i alle disse adresser, cookies og history som man har liggende og fylde på computeren.

Hvis man så har enten kabelnet eller ADSL ja så ville jeg jo også varmt anbefale en firewall. Det er desværre alt for nemt for en hacker at komme inde på din computer hvis du ikke har installeret en firewall. Et godt bud her kunne være Bitguard som du kan købe her: http://www.tryus.dk/start.asp
Dette er kun vejledende men jeg mener dog at du som det mindste bør installere: SpywareBlaster, SpywareGuard, Spybot, EmtyTempFolder og IE-Spyad og så selvfølgelig et Antivirusprg.

Udover jeg har fortalt dig at det er utrolig vigtigt hele tiden at opdatere de forskellige programmer mod både Spyware og virus, så er det også meget vigtigt at du hele tiden sørger for at opdatere din Firewall og ikke mindst dit styresystem Windows"

*Tyvstjålet fra Aovergaard fra www.spywarefri.dk*
Avatar billede arlet Juniormester
14. september 2003 - 11:13 #25
Og hvis din port 135 ikke er lukket, er det vist på tide. her :
Hent programmet Dcombobulator her : http://grc.com/dcom/
Kør det, tryk på fanebladet "DCOMbobulate me" tryk på "Disable DCOM", genstart.